Ahh...misforstå mig nu ikke! En original bil går som du nævner openloop v. fuldlast og bruger ikke sensoren til andet end lavlast cruise, og let acceleration. Det fleste trykladede motorer oplever ikke så mange farlige situationer med lavlast, eller let acceleration(hvem har en turbo motor og laver "lette acellerationer"

?
En oem motor vil bruge sensoren til at fo km/l til at blive rimeligt adaptivt, og hånden på hjertet, de fleste turboejere herinde er noget nær fløjtende ligeglade med forbruget. Det handler om maks effket, og ikke meget andet.
Til dette formål er det så jeg protesterer fordi:
1. en oem sensors karakteristik passer ikke temperaturmæssigt på turbomotorer
2. Karakteristikken i det område vi interesserer os for(omkring 12,4-13 for de flestes vedkommende) gør målingen til en yderst krakilsk sag. At tale om at man kan måle 0,8volt på en sensor på en bestemt bil er ok, blot må man ikke forlade sig på at den værdi er den samme på ens egen opbygning.
3. Hvad er denne spænding målt med? Sensoren tåler absolut ikke nogen nævneværdig belastning, så det voltmeter man måler med er næste kritiske del.
4. Hvordan er målingen taget på sensoren? Er der taget højde for indstrålet støj i målingen?
5. Jeg sidder og kigger på et datablad fra bosch: sensorene har en arbejdstemperatur på 220grader celcius. Her passer de, derudover er der et temperaturglid. Det skal siges at sensoren er opvarmet elektriskt.
Derfor mener jeg ikke at man kan sammenligne spændingerne fra projekt til projekt. Men man kan stadigt bruge det som reference for sin _egen_ bil, så ideen er god nok, blot må man ikke stole på den som et tuningsværktøj, hvis man har penge puttet i projektet.
Karakteristik vedlagt.