1300 med turbo(Hjælp)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Jakob T

1300 med turbo(Hjælp)

#1 Indlæg af Jakob T »

Hej!
Jeg har en Kadett D fra 83 hvor der er lagt en 1,3 motor fra en E-model i. de to motorer var næsten identiske men ved ikke om det er en N eller en S.
Der ud over har jeg en turbo og en intercooler liggende som jeg godt vil ha bygget på.
Jeg har kammerat som har nogle 45mm Weberer liggende som jeg kan købe hvis jeg vil ha dem, men har hørt at jeg skal ha fat i en kaburator fra en volvo 242, men jeg ved ikke om det andet kan lade sig gøre.
Er der et eller andet jeg kan gøre ved motoren for at optimere den eller i det heletaget for at få projektet til at fungere, så som andre stempler eller ligende?
HappyDude-San

Re: 1300 med turbo(Hjælp)

#2 Indlæg af HappyDude-San »

Alt jeg kan give dig er dette hemmelige link til en fin side på internettet. Her kan du finde svar på de fleste af dine spørgsmål.

http://www.powerpage.dk/menu/menu2-tuning.htm.

Ellers kan du søge i gamle indlæg. Der er mange der før dig har skrevet. Jeg har en turbo liggende, hvordan får jeg den på min bil ???????

:-D
Lübcke

Re: 1300 med turbo(Hjælp)

#3 Indlæg af Lübcke »

....Om det er en N eller S kan ses ved om der er en to-portet karburartor på (S)
eller en enkelt-portet karburator på (N).
Og efter min mening kan du sagtens kaste en turbo på den og det med stempler, ja der kunne du jo få drejet noget af toppen på stemplerne (kommer an på hvor meget tryk du vil køre med) på standard stempler kan du vel køre med tryk på op til o,5 barog det kan vel sagtens lade sig gøre at smide det igennem et par webere:-))
Lübcke

Re: 1300 med turbo(Hjælp)

#4 Indlæg af Lübcke »

....Om det er en N eller S kan ses ved om der er en to-portet karburartor på (S)
eller en enkelt-portet karburator på (N).
Og efter min mening kan du sagtens kaste en turbo på den og det med stempler, ja der kunne du jo få drejet noget af toppen på stemplerne (kommer an på hvor meget tryk du vil køre med) på standard stempler kan du vel køre med tryk på op til o,5 barog det kan vel sagtens lade sig gøre at smide det igennem et par webere:-))
Aj

Re: 1300 med turbo(Hjælp)

#5 Indlæg af Aj »

Hvis jeg var dig ville jeg sætte monopoint insprøjtning på fra noget 1.4i eller 1.6i det virker fint, vi hade en 1.6i kørene i byen med 120 hk der var laved en alu låg til det i stædet for det org plast, jeg købte insp for 400kr af ham men har lovet det til en anden.
Der var en lille trykregulator med der hade været brugt til dobbeltweber for monopoint køre jo også med lavt tryk som en karburator.
Jakob T

Re: 1300 med turbo(Hjælp)

#6 Indlæg af Jakob T »

ATT: Aj

jeg skal lige høre om jeg har forstået dig rigtig.

Skal jeg får fat i en monopoint insprøjtning fra noget 1.4i eller 1,6i og så monter turboen og så bruge de weber jeg kunne får. eller hvordan mener du jeg skal gøre det?

mhv. Jakob T
T.Nielsen

Re: 1300 med turbo(Hjælp)

#7 Indlæg af T.Nielsen »

Er du blød??? Monter monopoint og skrot de karburatore, sæt turbo på og en benzintryks regulator til at hæve benzin trykket når der er turbotryk. Hvordan faen ville du da bære dig ad med at montere både monopoint og karburatore.... Du er sku da mere på den, end du er med på den:-O :-O
Jakob T

Re: 1300 med turbo(Hjælp)

#8 Indlæg af Jakob T »

jeg takker, på trods af dine flinke bemærkninger!!!!
gynge

Re: 1300 med turbo(Hjælp)

#9 Indlæg af gynge »

Saa skulle det vaerre paa plads.
Du skaffer indsproejtningen.
John laver Manifold.
Og jeg glaeder mig til at komme hjem.
Nu ikke graede fordi du ikke er med paa den.
Besvar