Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 04:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 mar 2003, 20:54 
Hej!
Jeg har en Kadett D fra 83 hvor der er lagt en 1,3 motor fra en E-model i. de to motorer var næsten identiske men ved ikke om det er en N eller en S.
Der ud over har jeg en turbo og en intercooler liggende som jeg godt vil ha bygget på.
Jeg har kammerat som har nogle 45mm Weberer liggende som jeg kan købe hvis jeg vil ha dem, men har hørt at jeg skal ha fat i en kaburator fra en volvo 242, men jeg ved ikke om det andet kan lade sig gøre.
Er der et eller andet jeg kan gøre ved motoren for at optimere den eller i det heletaget for at få projektet til at fungere, så som andre stempler eller ligende?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 20 mar 2003, 03:59 
Alt jeg kan give dig er dette hemmelige link til en fin side på internettet. Her kan du finde svar på de fleste af dine spørgsmål.

http://www.powerpage.dk/menu/menu2-tuning.htm.

Ellers kan du søge i gamle indlæg. Der er mange der før dig har skrevet. Jeg har en turbo liggende, hvordan får jeg den på min bil ???????

:-D


Top
  
 
Indlæg: 20 mar 2003, 07:53 
....Om det er en N eller S kan ses ved om der er en to-portet karburartor på (S)
eller en enkelt-portet karburator på (N).
Og efter min mening kan du sagtens kaste en turbo på den og det med stempler, ja der kunne du jo få drejet noget af toppen på stemplerne (kommer an på hvor meget tryk du vil køre med) på standard stempler kan du vel køre med tryk på op til o,5 barog det kan vel sagtens lade sig gøre at smide det igennem et par webere:-))


Top
  
 
Indlæg: 20 mar 2003, 07:53 
....Om det er en N eller S kan ses ved om der er en to-portet karburartor på (S)
eller en enkelt-portet karburator på (N).
Og efter min mening kan du sagtens kaste en turbo på den og det med stempler, ja der kunne du jo få drejet noget af toppen på stemplerne (kommer an på hvor meget tryk du vil køre med) på standard stempler kan du vel køre med tryk på op til o,5 barog det kan vel sagtens lade sig gøre at smide det igennem et par webere:-))


Top
  
 
Indlæg: 23 mar 2003, 13:34 
Hvis jeg var dig ville jeg sætte monopoint insprøjtning på fra noget 1.4i eller 1.6i det virker fint, vi hade en 1.6i kørene i byen med 120 hk der var laved en alu låg til det i stædet for det org plast, jeg købte insp for 400kr af ham men har lovet det til en anden.
Der var en lille trykregulator med der hade været brugt til dobbeltweber for monopoint køre jo også med lavt tryk som en karburator.


Top
  
 
Indlæg: 23 mar 2003, 22:29 
ATT: Aj

jeg skal lige høre om jeg har forstået dig rigtig.

Skal jeg får fat i en monopoint insprøjtning fra noget 1.4i eller 1,6i og så monter turboen og så bruge de weber jeg kunne får. eller hvordan mener du jeg skal gøre det?

mhv. Jakob T


Top
  
 
Indlæg: 26 mar 2003, 12:28 
Er du blød??? Monter monopoint og skrot de karburatore, sæt turbo på og en benzintryks regulator til at hæve benzin trykket når der er turbotryk. Hvordan faen ville du da bære dig ad med at montere både monopoint og karburatore.... Du er sku da mere på den, end du er med på den:-O :-O


Top
  
 
Indlæg: 27 mar 2003, 18:30 
jeg takker, på trods af dine flinke bemærkninger!!!!


Top
  
 
Indlæg: 29 mar 2003, 11:34 
Saa skulle det vaerre paa plads.
Du skaffer indsproejtningen.
John laver Manifold.
Og jeg glaeder mig til at komme hjem.
Nu ikke graede fordi du ikke er med paa den.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team