Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 04:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 mar 2003, 17:19 
Hej .Hvilke fordele og ulemper er der ved at dreje af sit svinghjul?
Hvor på hjulet skal man dreje og hvor meget?
Bilen er en Ford Sierra 2.0i dohc

Mvh Henrik


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 mar 2003, 17:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg har et dohc svinghjul der er rettet og slebet 200 kr. Du kan kun dreje på bagsiden eller fræse huller uden for koblingsfladen men den skal afbalanseres ellers bliver den urolig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2003, 18:07 
Fordel: Den bliver mere omdrejnings-villig
Ulempe: Den mister lidt af evnen til sejtræk.


Top
  
 
Indlæg: 12 mar 2003, 18:08 
fordelen er at motoren har lettere ved at tage omdrejninger, men ulempen kan være at du har lettere ved at tabe fart op ad en stejl stigning, da man har mindre medløb på motoren når man fjerner materiale fra svinghjulet, en ulempe mere er at svinghjulet bliver svagere og kan sprænge men der skal man nok ud i ekstreme tilfælde :-D :-)) :-);-) :-P :-| :-/ :-( :´-( :-O B-]


Top
  
 
Indlæg: 12 mar 2003, 20:32 
Tabe fart op ad en bakke - der er vidst nogle som har spillet for meget Need For Speed... Man ka sku ikke mærke op ad en bakke hvor tungt svinghjulet er - det er simpelthen for lidt til at kunne mærkes (omdrejningstallet ændres for langsomt og for lidt til at svinghjulets masse har betydning)...

Fordelen ved et lettere svinghjul er (som andre har været lidt inde på) at motoren er HURTIGERE til at tage omdrejninger, såvel som at "smide" dem igen (når gassen slippes i fregear eller med koblingen nede...). Motoren bliver dog ikke i stand til at tage flere omdr.... Men bilen bliver hurtigere til at accelerere (især i de lave gear)


Ulempen er, at motoren får sværre ved at gå i tomgang (tomgangen skal måske sættes lidt op - nok mest hvis den har anden knast i), og det med mistet sejtræk, det skulle da kun være ved ekstremt lave omdr.

Mvh CF:-)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team