Hej .Hvilke fordele og ulemper er der ved at dreje af sit svinghjul?
Hvor på hjulet skal man dreje og hvor meget?
Bilen er en Ford Sierra 2.0i dohc
Mvh Henrik
Afdrejning af svinghjul
Redaktør: Moderatorer
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Afdrejning af svinghjul
Jeg har et dohc svinghjul der er rettet og slebet 200 kr. Du kan kun dreje på bagsiden eller fræse huller uden for koblingsfladen men den skal afbalanseres ellers bliver den urolig.
-
Gert
Re: Afdrejning af svinghjul
Fordel: Den bliver mere omdrejnings-villig
Ulempe: Den mister lidt af evnen til sejtræk.
Ulempe: Den mister lidt af evnen til sejtræk.
-
Lübcke
Re: Afdrejning af svinghjul
fordelen er at motoren har lettere ved at tage omdrejninger, men ulempen kan være at du har lettere ved at tabe fart op ad en stejl stigning, da man har mindre medløb på motoren når man fjerner materiale fra svinghjulet, en ulempe mere er at svinghjulet bliver svagere og kan sprænge men der skal man nok ud i ekstreme tilfælde
)
;-)
:-/
:´-( :-O B-]
-
Casper Frimodt
Re: Afdrejning af svinghjul
Tabe fart op ad en bakke - der er vidst nogle som har spillet for meget Need For Speed... Man ka sku ikke mærke op ad en bakke hvor tungt svinghjulet er - det er simpelthen for lidt til at kunne mærkes (omdrejningstallet ændres for langsomt og for lidt til at svinghjulets masse har betydning)...
Fordelen ved et lettere svinghjul er (som andre har været lidt inde på) at motoren er HURTIGERE til at tage omdrejninger, såvel som at "smide" dem igen (når gassen slippes i fregear eller med koblingen nede...). Motoren bliver dog ikke i stand til at tage flere omdr.... Men bilen bliver hurtigere til at accelerere (især i de lave gear)
Ulempen er, at motoren får sværre ved at gå i tomgang (tomgangen skal måske sættes lidt op - nok mest hvis den har anden knast i), og det med mistet sejtræk, det skulle da kun være ved ekstremt lave omdr.
Mvh CF:-)
Fordelen ved et lettere svinghjul er (som andre har været lidt inde på) at motoren er HURTIGERE til at tage omdrejninger, såvel som at "smide" dem igen (når gassen slippes i fregear eller med koblingen nede...). Motoren bliver dog ikke i stand til at tage flere omdr.... Men bilen bliver hurtigere til at accelerere (især i de lave gear)
Ulempen er, at motoren får sværre ved at gå i tomgang (tomgangen skal måske sættes lidt op - nok mest hvis den har anden knast i), og det med mistet sejtræk, det skulle da kun være ved ekstremt lave omdr.
Mvh CF:-)