KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!
Redaktør: Moderatorer
-
Jesper vectraB
Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!
Har en Opel VectraB 1.8 16V ECOTEC. Den har standard 118 HK.
Regner med den skal levere ca. 40-50 HK. er en rotrex kompressor bedst!!!?
Der er okay plads i motorrummet!
kan hurtig skaffe;
Kompressor,
Intercooler, (er den nødvendig? 40-50HK?)
beslag,
rem,
Blowoffventil
rør....
mvh jesper...
Regner med den skal levere ca. 40-50 HK. er en rotrex kompressor bedst!!!?
Der er okay plads i motorrummet!
kan hurtig skaffe;
Kompressor,
Intercooler, (er den nødvendig? 40-50HK?)
beslag,
rem,
Blowoffventil
rør....
mvh jesper...
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!
Hej
Hmmm du skriver ikke noget om moterens kompression, den skulle gerne ned på,
omkring 8,5-9,0, dette gøres med en tykkere toppakning, andre kan måske hjælpe??
De andre ting som jeg har omtalt, altså løftere etc, skulle du osse kigge efter,
nu når du skal have toppen af...
Jeg ved ikke om din standard knast kan klare jobbet, ellers skal der en ny til,
antal grader den skal være på, vil jeg ikke skyde på....
Jeg ville ikke undlade en intercooler, for selvom den komprimerede luft,
ikke så er varm, som f.eks med turbo, så gavner det alligevel, ikke mindst moterens holdbarhed og levetid.
Du skal osse tænke på ekstra benz, enten en mf2 eller smt6,
dertil en større benz pumpe, med mindre din originale, d.v.s 3-4 bar.
Eller ved RH Motersport i nordjylland, de kan lave en chip istedet,
hvor der kræves en større benz pumpe og en prograssiv benzintryks regulator...
Prøv at skrive en mail til dem, og prøv at forklar dem dit projekt,
måske er det en bedre løsning....
Monteringen af kompressoren, skal den monteres før eller efter gassspjældet,
montering før gasspjæld, skal du bruge mindst 2 blow off ventiler,
fordi der leveres meget overskuds luft, ved denne montering.
Kender ikke så meget til Rotrex, men de gamle havde nogen problemer,
men kan vidst opdateres, for de skavanker de havde,
En ny rotrex skulle være et ok valg..
Hilsen Martin R
Hmmm du skriver ikke noget om moterens kompression, den skulle gerne ned på,
omkring 8,5-9,0, dette gøres med en tykkere toppakning, andre kan måske hjælpe??
De andre ting som jeg har omtalt, altså løftere etc, skulle du osse kigge efter,
nu når du skal have toppen af...
Jeg ved ikke om din standard knast kan klare jobbet, ellers skal der en ny til,
antal grader den skal være på, vil jeg ikke skyde på....
Jeg ville ikke undlade en intercooler, for selvom den komprimerede luft,
ikke så er varm, som f.eks med turbo, så gavner det alligevel, ikke mindst moterens holdbarhed og levetid.
Du skal osse tænke på ekstra benz, enten en mf2 eller smt6,
dertil en større benz pumpe, med mindre din originale, d.v.s 3-4 bar.
Eller ved RH Motersport i nordjylland, de kan lave en chip istedet,
hvor der kræves en større benz pumpe og en prograssiv benzintryks regulator...
Prøv at skrive en mail til dem, og prøv at forklar dem dit projekt,
måske er det en bedre løsning....
Monteringen af kompressoren, skal den monteres før eller efter gassspjældet,
montering før gasspjæld, skal du bruge mindst 2 blow off ventiler,
fordi der leveres meget overskuds luft, ved denne montering.
Kender ikke så meget til Rotrex, men de gamle havde nogen problemer,
men kan vidst opdateres, for de skavanker de havde,
En ny rotrex skulle være et ok valg..
Hilsen Martin R
-
Jesper vectraB
Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!
kan jeg ikke lige få din email hvis det er!!! det er sgu lidt nemmere...
mvh jesper..
mvh jesper..
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!
Hej
Hmmm jo det kan du da godt, men du kan bare trykke på mit navn,
altså efter forfatter: navn, så skulle min mail komme frem.
Men den er : bolt33@hotmail.com
Hilsen Martin R
Hmmm jo det kan du da godt, men du kan bare trykke på mit navn,
altså efter forfatter: navn, så skulle min mail komme frem.
Men den er : bolt33@hotmail.com
Hilsen Martin R
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!
Hej
Hmmm jo det kan du da godt, men du kan bare trykke på mit navn,
altså efter forfatter: navn, så skulle min mail komme frem.
Men den er : bolt33@hotmail.com
Hilsen Martin R
Hmmm jo det kan du da godt, men du kan bare trykke på mit navn,
altså efter forfatter: navn, så skulle min mail komme frem.
Men den er : bolt33@hotmail.com
Hilsen Martin R
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!
Hej
Hmmm jo det kan du da godt, men du kan bare trykke på mit navn,
altså efter forfatter: navn, så skulle min mail komme frem.
Men den er : bolt33@hotmail.com
Hilsen Martin R
Hmmm jo det kan du da godt, men du kan bare trykke på mit navn,
altså efter forfatter: navn, så skulle min mail komme frem.
Men den er : bolt33@hotmail.com
Hilsen Martin R
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!
Hej
Hmmm jo det kan du da godt, men du kan bare trykke på mit navn,
altså efter forfatter: navn, så skulle min mail komme frem.
Men den er : bolt33@hotmail.com
Hilsen Martin R
Hmmm jo det kan du da godt, men du kan bare trykke på mit navn,
altså efter forfatter: navn, så skulle min mail komme frem.
Men den er : bolt33@hotmail.com
Hilsen Martin R
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!
Hej
Sikke noget med alle de indlæg!!!!!:-(
Sikke noget med alle de indlæg!!!!!:-(
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
MetalKat.DK