Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 feb 2003, 16:53 
HAR KUN LIDT KUNSKAB TIL KOMPRESSOR!!! SÅÅÅ.... HER ER SPØRGSMÅLENE...


1. ER DET NØDVENDIGT MED EXTRA BENZIN, NÅR MAN HAR MONTERET EN KOMPRESSOR???

2. KAN MAN IKKE BARE MONTERE EN BLOWOFF VENTIL HVIS DET ER PROBLEMET?

3. HVAD MANGLER JEG, HVIS JEG HAR MONTERET KOMPRESSOR, HJUL, REM, OG RØR???

MVH JESPER...


P.S. HVILKEN KOMPRESSOR YDER (NM/HK) MEST?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 13 feb 2003, 17:24 
Har du prøvet at læse her på siden under kompressor ???

http://www.powerpage.dk/kompressor.htm


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2003, 13:38 
har læst det!!! står intet om man SKAL bruge extra benzin!


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2003, 14:06 
Hallo:-P Intet her i verden kommer af sig selv bortset fra lommeuld! Derfor: Ekstra heste=Ekstra benzin!


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2003, 14:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 97
Hej Jesper

Nederst på siden om kompressor står der
"Ekstra benzin
Når du kører med trykladning så skal du også have noget ekstra benzin. Ved kompressor gælder det samme som for turbolader, se turboladersiden for benzintilskud."

vh
christian


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2003, 17:08 
DET VIL SIGE AT JEG HELLER IKKE BARE KAN MONTERE EN KRAFTIGERE MOTOR TIL BENZINEN?
OG HVA MED EN MAP-FUELER "EXTRA INDSPRØJTINING! ER DEN NØDVENDIG???

HVAD ER DEN NEMMESTE, BILLIGSTE METODE AT GIVE MOTOREN EXTRA BENZIN?

HÅBER PÅ LIDT SVAR...



MVH JESPER...


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2003, 17:10 
En MF2 er nok svaret på dit spørgsmål:-)


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2003, 17:21 
HVAD MED DENNE HER!!! (STÅR UNDER PRODUKTER)

Benzinregulator 790,00 kr
Regulatoren er justerbar i trykket og tilsluttes manifoldstrykket således at benzintrykket er stigende ved ladetryk. Regulatoren kan klare op til 170 L/timen

Regulatoren kan benyttes til både suge og trykladede motorer.

DER MÅ VÆRE NOGET DER ER BILLIGERE END EN MF2?


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2003, 17:25 
Regulatoren skal du også bruge ved trykladning, tror ikke at du kan finde noget billigere end en MF2, find evt. en brugt:-)


Top
  
 
Indlæg: 14 feb 2003, 23:59 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Var det ikke en ide, at du skriver hvilken moter du vil bygge den på,
kompression, effektforøgelse du regner med osv??

Jeg er selv ved at samle penge og dele ind til mit kompressor projekt,
så jeg kan da remse op hvad jeg selv skal bruge:

Moterstyring: Piggyback smt 5, med 2 stk 250-280cc dyser (250cc=ca.50hk pr dyse).

Benzintryks regulator.

Større benzin pumpe.

270-272 G knast.

En Kompressor, riprem, remstammer hjul, evt bruge kompressor som strammer, og beslag til denne.

Anden toppakning, strækbolte, evt udskifning af løftere etc...

Tandrem, remstrammerhjul...

Intercooler, rustfri rørføring, ladetryks slanger og spændebånd etc..

Banan-manifold, metalkat og anden udstødning...

Det er ca. hvad jeg skal bruge, men regn altid med det bliver dyre end du regner med,
men omkring 15-30000kr alt efter hvor du finder dele, og det hele skal sluttes af, med en tur på rullefelt for at få skidtet kørt ind.

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team