KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jesper vectraB

KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#1 Indlæg af Jesper vectraB »

HAR KUN LIDT KUNSKAB TIL KOMPRESSOR!!! SÅÅÅ.... HER ER SPØRGSMÅLENE...


1. ER DET NØDVENDIGT MED EXTRA BENZIN, NÅR MAN HAR MONTERET EN KOMPRESSOR???

2. KAN MAN IKKE BARE MONTERE EN BLOWOFF VENTIL HVIS DET ER PROBLEMET?

3. HVAD MANGLER JEG, HVIS JEG HAR MONTERET KOMPRESSOR, HJUL, REM, OG RØR???

MVH JESPER...


P.S. HVILKEN KOMPRESSOR YDER (NM/HK) MEST?
Escort mk3 1,1

Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#2 Indlæg af Escort mk3 1,1 »

Har du prøvet at læse her på siden under kompressor ???

http://www.powerpage.dk/kompressor.htm
jesper vectrab

Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#3 Indlæg af jesper vectrab »

har læst det!!! står intet om man SKAL bruge extra benzin!
Gsi 16V

Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#4 Indlæg af Gsi 16V »

Hallo:-P Intet her i verden kommer af sig selv bortset fra lommeuld! Derfor: Ekstra heste=Ekstra benzin!
christian
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#5 Indlæg af christian »

Hej Jesper

Nederst på siden om kompressor står der
"Ekstra benzin
Når du kører med trykladning så skal du også have noget ekstra benzin. Ved kompressor gælder det samme som for turbolader, se turboladersiden for benzintilskud."

vh
christian
Jesper vectraB

Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#6 Indlæg af Jesper vectraB »

DET VIL SIGE AT JEG HELLER IKKE BARE KAN MONTERE EN KRAFTIGERE MOTOR TIL BENZINEN?
OG HVA MED EN MAP-FUELER "EXTRA INDSPRØJTINING! ER DEN NØDVENDIG???

HVAD ER DEN NEMMESTE, BILLIGSTE METODE AT GIVE MOTOREN EXTRA BENZIN?

HÅBER PÅ LIDT SVAR...



MVH JESPER...
Christopher

Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#7 Indlæg af Christopher »

En MF2 er nok svaret på dit spørgsmål:-)
Jesper vectraB

Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#8 Indlæg af Jesper vectraB »

HVAD MED DENNE HER!!! (STÅR UNDER PRODUKTER)

Benzinregulator 790,00 kr
Regulatoren er justerbar i trykket og tilsluttes manifoldstrykket således at benzintrykket er stigende ved ladetryk. Regulatoren kan klare op til 170 L/timen

Regulatoren kan benyttes til både suge og trykladede motorer.

DER MÅ VÆRE NOGET DER ER BILLIGERE END EN MF2?
Christopher

Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#9 Indlæg af Christopher »

Regulatoren skal du også bruge ved trykladning, tror ikke at du kan finde noget billigere end en MF2, find evt. en brugt:-)
Martin R
Senior Medlem
Indlæg: 256
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: KOMPRESSOR VS. KLOGE!!!

#10 Indlæg af Martin R »

Hej

Var det ikke en ide, at du skriver hvilken moter du vil bygge den på,
kompression, effektforøgelse du regner med osv??

Jeg er selv ved at samle penge og dele ind til mit kompressor projekt,
så jeg kan da remse op hvad jeg selv skal bruge:

Moterstyring: Piggyback smt 5, med 2 stk 250-280cc dyser (250cc=ca.50hk pr dyse).

Benzintryks regulator.

Større benzin pumpe.

270-272 G knast.

En Kompressor, riprem, remstammer hjul, evt bruge kompressor som strammer, og beslag til denne.

Anden toppakning, strækbolte, evt udskifning af løftere etc...

Tandrem, remstrammerhjul...

Intercooler, rustfri rørføring, ladetryks slanger og spændebånd etc..

Banan-manifold, metalkat og anden udstødning...

Det er ca. hvad jeg skal bruge, men regn altid med det bliver dyre end du regner med,
men omkring 15-30000kr alt efter hvor du finder dele, og det hele skal sluttes af, med en tur på rullefelt for at få skidtet kørt ind.

Hilsen Martin R
Besvar