Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Turbo tøven?
Indlæg: 12 feb 2003, 04:36 
Hej er det rigtigt at en BOV som lufter ud i det fri i mit tilfælde en dobbelt stemplet BOV på en bil med luftmængdemåler , giver større chancer for turbo tøven?
Olus at den er en del mere ineffektiv end en BOV der recirkulere trykket?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 feb 2003, 09:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Det er ikke sådanne jeg har forstået det. Tvært i mod så skulle en BOV giver mindre tøven da den puster trykket ud når gasspjældne lukker og det gør at trykket ikke fare tilbage i turboen. Når trykket kommer tilbage i turboen så sætter det farten ned på rotoren og det gør at den ikke er så hurtigt op i fart igen.

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2003, 12:08 
Pinky jeg fik vist ikke lige forklaret mig fuldstændig før : Jeg mener at en BOV der lufter ud i den frie luft giver mere turbo tøven end en Standard BOV der recirkulere luften ! Altså man smider noget luft ud, som man jo skal bruge straks bagefter, det må da få den til at tøve en lille smule længere eller hvad?
Jeg kan godt se det store plus bare ved lyden på en BOV der lufter ud idet fri ,den er jo for fed ! :-P


Top
  
 
Indlæg: 12 feb 2003, 12:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
ok jeg ved ikke om tilfældet.
Forskellen på om den lukker trykket ud i det fri eller om den recirkulere ville jeg mene er det samme for i begge tilfælde så fjerne den det tryk som vil rande tilbage i turboen, enten ved at puste det ud i det fri eller ved at sende det tilbage i indsugnings manifoldet.
Men er bestemt ikke sikker.

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2003, 12:46 
Hvis man har luftmassemåler på som i dit tilfælde skal man recirkulere luften og føre den ind på slangen mellem turboen og luftmassemåleren ellers får man en længere turbo tøven, end hvis man lufter ud i det fri. Sådan er det ihvertfald lavet på en polo G-40


Top
  
 
Indlæg: 12 feb 2003, 12:56 
ok tak jeg skulle bare lige bruge en bekrætigelse!


Top
  
 
Indlæg: 12 feb 2003, 20:14 
Ja du får større turbotøven ved at lufte ud "i det fri" i stedet for at genbruge luften og dermed holde omdrejninger oppe på skovlen.. Desuden slider det mere på turboen at blive bremset sådan ned!

Kristian


Top
  
 
Indlæg: 12 feb 2003, 21:10 
Hmmm, jeg forstår ikke lige hvorfor den skulle få mere tøven ved at lufte ud i det fri ?? hvis den recirkulerer, får den varm luft ind i manifoldet, hvilket hvad jeg ikke finder praktisk ? Den recirkulerer det jo ikke ned til kompressorhuset ?


Top
  
 
Indlæg: 13 feb 2003, 07:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Jeg må holde med hestetyvén. Jeg forstår heller ikke hvorfor udluftning i det fri skulle give mere turbo tøven end hvis man recirkulere luften ?!?! Er der ikke nogen der kan give en forklaring på det ? :-P

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2003, 16:33 
Jeg troede slet ikke man måtte lufte ud i det fri når
der er luftmængdemåler på.Man skal da bruge alt det luft man måler eller hvad
Sådan er det på mazda :).Men sikkert ikke på andre biler eller hvad :-D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team