Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 feb 2003, 15:46 
Jeg har en Toyota corolla 1,3 4E-FTE. Min wastegate åbner ved ca. 0,5-0,6 bar på trin 1, og trin 2 åbner den ved 0,8. Men de sidste par gange har jeg ikke fået mere end 0,65-0,7 bar :´-( Det kan tydelig mærkes! Først tjekkede jeg mine magnetventiler til trin 2, ingen fejl. Så hev jeg sq slangen af aktuatoren, for nu ville jeg se hvad der så skete, Så flyver ladetrykket omgående op på 1,3-1,4 bar og lige så hurtigt falder det til 0,8 vel og mærket uden at der sidder nogen slange på aktuatoren. Hvis jeg køre den stille op til ca. 5000 omdr/min. og hugger klampen i bund så får jeg også 1,3-1,4 bar ved de høje omdrejninger, men også her falder det igen. Jeg har en gang før prøvet uden slange på aktuatoren, da røg den op og holdt det høje ladetryk fra 2800 til 6250 omdr. Er der nogen der har en ide til hvorfor den ikke gør det mere????
Ikke fordi jeg skal køre uden slange, men jeg vil gerne have mine 0,8 bar tilbage, uden at skal flå slangen af ;-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 04 feb 2003, 17:47 
det er højst sandsyneligt din aktuator, der er stået af! de bliver trætte med tiden! ;-)


Top
  
 
Indlæg: 04 feb 2003, 19:07 
Den er helt ny, har kun brugt den 1000 km. Måske kan den ikke holde til at være spændt rimelig hårdt. Men ja, hvad skulle det næsten ellers være, der er ikke en utæthed på tryksiden, for så ville jeg ikke opnå 1,3-1,4bar i kort periode.


Top
  
 
Indlæg: 04 feb 2003, 20:47 
Hvor mange km har din turbo kørt de kan godt revne inden i så kan den lave tryk men kan ikke holde det.


Top
  
 
Indlæg: 04 feb 2003, 21:47 
Den har kørt 1000 km efter renovering.


Top
  
 
Indlæg: 05 feb 2003, 22:04 
Det er ikke din aktuator der fejler noget, når du piller slangen af så er det fjederen der bestemmer ladetrykket. Det kan være fjederen der er knækket, prøv evt. at tvinge wastegaten lukket med et stykke ståltråd eller ligenende så skal du få max ladetryk fra turboen. Prøv evt. aktuatoren med en engangssprøjte og se om den virker som den skal uden at den langsomt lukker i og ved hvad tryk den åbner.


Top
  
 
Indlæg: 05 feb 2003, 23:25 
Ok, jeg vil prøve det med ståltråd i weekenden når jeg er hejmme igen, det lyder meget sansynligt ;-)

Tak for alle svar!

Mvh.
Thomas


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team