Jeg har en Toyota corolla 1,3 4E-FTE. Min wastegate åbner ved ca. 0,5-0,6 bar på trin 1, og trin 2 åbner den ved 0,8. Men de sidste par gange har jeg ikke fået mere end 0,65-0,7 bar :´-( Det kan tydelig mærkes! Først tjekkede jeg mine magnetventiler til trin 2, ingen fejl. Så hev jeg sq slangen af aktuatoren, for nu ville jeg se hvad der så skete, Så flyver ladetrykket omgående op på 1,3-1,4 bar og lige så hurtigt falder det til 0,8 vel og mærket uden at der sidder nogen slange på aktuatoren. Hvis jeg køre den stille op til ca. 5000 omdr/min. og hugger klampen i bund så får jeg også 1,3-1,4 bar ved de høje omdrejninger, men også her falder det igen. Jeg har en gang før prøvet uden slange på aktuatoren, da røg den op og holdt det høje ladetryk fra 2800 til 6250 omdr. Er der nogen der har en ide til hvorfor den ikke gør det mere????
Ikke fordi jeg skal køre uden slange, men jeg vil gerne have mine 0,8 bar tilbage, uden at skal flå slangen af
