Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 maj 2020, 09:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Håber der er gang i jer herinde :)

En kammerat slås med at få sin bil til at køre.

Vi har lavet et map som kører rimeligt fornuftigt når det køre, for vi kæmper måske med noget støj?

Den har ligget fint i AFR men så ligepludelig så kører den ujævnt og den kan ikke holde et stabilt afr.

Når vi connecter til boksen uden at starte motoren ser TPS fint ud, når vi så starter motoren så fryser computeren.
Vi har snart tjekket alle kabler, skiftet tændrørene til nogle med lidt modstand i for at fjerne støj fra dem.

Er der nogen som har prøvet det før?

Kort sagt vi er ved at løbe tør for, hjææælp !!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2020, 09:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Motoren er forresten en BMW M20 motor(bonus info)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2020, 11:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Bruger i smarte eller dumme tændspoler?
Prøv at flytte tændkabler væk fra alt andet, tjek om stel til tændspoler sidder et godt sted etc.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2020, 20:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2015, 20:54
Indlæg: 218
Geografisk sted: Frederikshavn
Har ikke erfaring med MS, kun VEMS ... Der har jeg dog oplevet at når jeg brugte en Prolific rs232 til usb adapter, så var den gevaldigt ustabilt, en FTDI adapter løste problemet, men ved som sagt ikke om MS også bruger en adapter, eller om det er direkte forbindelse.

_________________
Vh. Mads


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2020, 18:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
MadsF skrev:
Har ikke erfaring med MS, kun VEMS ... Der har jeg dog oplevet at når jeg brugte en Prolific rs232 til usb adapter, så var den gevaldigt ustabilt, en FTDI adapter løste problemet, men ved som sagt ikke om MS også bruger en adapter, eller om det er direkte forbindelse.



Ældre ms er stadig rs232, så også et godt bud.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2020, 08:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Vi fik løst problemet, efter mange timer fandt vi frem til at det var krumtapssensoren som var synderen!!

Efter lidt søgning om emnet blev der installeret nogle modstande ved sensoren og nu spiller det maks! Hold nu kæft hvor det har drillet :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2020, 18:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Excess skrev:
Vi fik løst problemet, efter mange timer fandt vi frem til at det var krumtapssensoren som var synderen!!

Efter lidt søgning om emnet blev der installeret nogle modstande ved sensoren og nu spiller det maks! Hold nu kæft hvor det har drillet :D


Særpræget fejl det skulle medføre, men godt i fik det løst :D

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2020, 11:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Symptomerne var måske lidt særprægede, men det virker til at det er et meget normalt problem.

I bund og grund er det måske manglende erfaring med installering af MS.

http://www.megamanual.com/ms2/vradjust.htm

Der er potentiometre indbygget som skulle kunne bruges istedet for vores modstande, er der nogen som har erfaring med dette??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2020, 17:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Excess skrev:
Symptomerne var måske lidt særprægede, men det virker til at det er et meget normalt problem.

I bund og grund er det måske manglende erfaring med installering af MS.

http://www.megamanual.com/ms2/vradjust.htm

Der er potentiometre indbygget som skulle kunne bruges istedet for vores modstande, er der nogen som har erfaring med dette??



Hvis i ikke har dem, kan det så ikke være den oprindeligt var bygget til at køre hall sensor, dvs uden nogen form for filtrering og grænseværdier sat?

Hvis det er tilfældet og du kører en VR sensor nu, så kan jeg godt forstå ecu'en har skabt sig lidt.
Kan anbefale dig at købe en vr conditioner istedet, den laver et vr signal om til et digitalt 5v signal som den kan tage uden problemer. Man kan købe nogen med et max9xxx chipsæt som fylder det samme som en 5'er, og det er auto adaptivt hvad angår justering.

https://speeduino.com/shop/home/17-dual ... ioner.html

Fx en som denne

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team