VTI styring af udstødnings knast

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

VTI styring af udstødnings knast

#1 Indlæg af Lars E »

Går med tankerne om et motorskift på min kones bil.

Nuværende VTI på indsugnings knast.
Ny motor VTI på indsugning og udstødnings knast

Kan forestille mig at den på udstødnings knasten bare skal blokkeres ikke??

Elle kan man lave noget snedigt styring??
Jeg kan ikke flytte lednings nettet over, da resten af bilernes systemer ikke er ens
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: VTI styring af udstødnings knast

#2 Indlæg af Runesm »

Er trigger systemerne og sensorne ens ellers så standard ecu'en kan forstå den?

Hvis ja, så ville jeg bare blokere den, eller lade være med at gøre noget egentlig, for sålænge oliekontrolventilen ikke aktiveres, plejer den OFTEST at lade olien flyde i retarderet tilstand (Hvertfald for indsugningsknasten).
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

Re: VTI styring af udstødnings knast

#3 Indlæg af Lars E »

Planen var at flytte alle sensorer og aktuatore over fra den gamle motor,

Og hvis jeg blokere udstødnings knasten i samme stilling som på den gamle motor burde det jo virke.

Ville bare høre om jeg ville over se noget.
Besvar