Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 aug 2018, 15:09 
Offline

Tilmeldt: 18 jun 2014, 16:56
Indlæg: 3
Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2018, 08:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Loupoz skrev:
Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.


Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.
Cruisecontrol eftermonterer du.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2018, 12:58 
Offline

Tilmeldt: 18 jun 2014, 16:56
Indlæg: 3
Runesm skrev:
Loupoz skrev:
Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.


Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.
Cruisecontrol eftermonterer du.


Hvordan eftermonterer jeg cruise control?

En EMU black kan så vidt jeg kan se ikke køre med MAF.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2018, 14:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Loupoz skrev:
Runesm skrev:
Loupoz skrev:
Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.


Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.
Cruisecontrol eftermonterer du.


Hvordan eftermonterer jeg cruise control?

En EMU black kan så vidt jeg kan se ikke køre med MAF.


Hvad for en karosse skal motoren i?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2018, 15:48 
Offline

Tilmeldt: 18 jun 2014, 16:56
Indlæg: 3
Runesm skrev:
Loupoz skrev:
Runesm skrev:
Loupoz skrev:
Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.


Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.
Cruisecontrol eftermonterer du.


Hvordan eftermonterer jeg cruise control?

En EMU black kan så vidt jeg kan se ikke køre med MAF.


Hvad for en karosse skal motoren i?

E28M5


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2018, 11:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
https://jariautoudstyr.dk/shop/fartpilo ... 4162p.html

Bare som et eksempel. E-gas fartpiloter findes, så ville jeg bare købe en der passede til den bil hvor speederpedalen oprindeligt kom fra - det kan selvfølgelig godt være svært hvis du vil bruge en fra en bmw.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team