Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:
Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.
Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:
DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.
Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.
Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.
BMW S38 motorstyring
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: BMW S38 motorstyring
Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.Loupoz skrev:Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:
Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.
Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:
DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.
Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.
Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.
Cruisecontrol eftermonterer du.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Loupoz
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 18 jun 2014, 17:56
Re: BMW S38 motorstyring
Hvordan eftermonterer jeg cruise control?Runesm skrev:Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.Loupoz skrev:Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:
Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.
Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:
DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.
Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.
Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.
Cruisecontrol eftermonterer du.
En EMU black kan så vidt jeg kan se ikke køre med MAF.
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: BMW S38 motorstyring
Hvad for en karosse skal motoren i?Loupoz skrev:Hvordan eftermonterer jeg cruise control?Runesm skrev:Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.Loupoz skrev:Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:
Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.
Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:
DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.
Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.
Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.
Cruisecontrol eftermonterer du.
En EMU black kan så vidt jeg kan se ikke køre med MAF.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Loupoz
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 18 jun 2014, 17:56
Re: BMW S38 motorstyring
E28M5Runesm skrev:Hvad for en karosse skal motoren i?Loupoz skrev:Hvordan eftermonterer jeg cruise control?Runesm skrev:Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.Loupoz skrev:Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:
Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.
Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:
DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.
Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.
Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.
Cruisecontrol eftermonterer du.
En EMU black kan så vidt jeg kan se ikke køre med MAF.
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: BMW S38 motorstyring
https://jariautoudstyr.dk/shop/fartpilo ... 4162p.html" target="_blank
Bare som et eksempel. E-gas fartpiloter findes, så ville jeg bare købe en der passede til den bil hvor speederpedalen oprindeligt kom fra - det kan selvfølgelig godt være svært hvis du vil bruge en fra en bmw.
Bare som et eksempel. E-gas fartpiloter findes, så ville jeg bare købe en der passede til den bil hvor speederpedalen oprindeligt kom fra - det kan selvfølgelig godt være svært hvis du vil bruge en fra en bmw.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo