Eta indsugningsmanifoldet er bygget til moment ved lave omdr. Det ska nok bores rimelig meget op før det begynder at give hk også. Den indvendige diameter på et eta manifold er meget mindre end på et 325 manifold. Brug et 325 manifold, er det moment du vil have, så byg en 2,7 istedet:-) hvis du porter et 325 manifold så ska du også have tilpasset kanalerne i topstykket.
mht. brugen af et 325 topstykke, så ska du bruge 325 stempler, forbrændingskamret har en speciel udformning som gør at du ik bare kan hæve kompressionen ved at plane det. Så skal der virkelig tages meget af. De muligheder som jeg ser du har, det er enten at bore din blok op til 84mm, 325 krumtap, stempler, plejlstænger og topstykke. Eller bruge 323i krumtap, stempler og plejlstænger og så ik bore blokken op. Sidste mulighed er en 2,7 med enten 320 ell. 325 top. Alt det andet skaber for mange problemer og ender med at koste en bondegård fordi du skal enten købe special stempler eller plejlstænger for at få det til at passe.
_________________ BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
|