godkendelse af 242

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: godkendelse af 242

#31 Indlæg af Thomas h p »

De kan hvertfald ikke nægte dig en b230fk motor.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

Re: godkendelse af 242

#32 Indlæg af Jakobsen »

Ellers køre du bare bilen til tyskland, så kan de vel lave papir ved tüv.. det koster selvfølgelig en del mere, men så er det jo iorden det hele :)
MadsF
Medlem
Indlæg: 218
Tilmeldt: 07 mar 2015, 20:54
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: godkendelse af 242

#33 Indlæg af MadsF »

Har også på mail at FK'eren ikke er noget problem.


@ Jacobsen ... Ja, men så har man vel også sagt farvel til minimum 60-70.000 ,- kr - Helt urealistisk :stop: (urealistisk for mig i hvertfalde :) )
Vh. Mads
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

Re: godkendelse af 242

#34 Indlæg af Jakobsen »

jeg tror turen til tyskland er ca 20.000kr.. så vidt jeg ved er det i den størrelses orden ca... Men jo det er da mange penge desværre :S
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: godkendelse af 242

#35 Indlæg af Thomas h p »

Der er også www.autoconsult.dk , dog er han billiger, men der også flere stopklodser ved og bruge ham.
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

Re: godkendelse af 242

#36 Indlæg af svan »

og ellers skulle jotuning være manden der kan få det godkendt i tysland, men det koster også

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

Re:

#37 Indlæg af svan »

Runesm skrev:Jeg stod i samme situation da jeg skulle bygge min Saab 90.

Den var så også en 85'er, så jeg skulle dokumentere emission, hvilket jeg godt kunne hvis jeg brugte en komplet 8v turbo motor med original mekanisk indsprøjtning.

Men den motor havde +20% (Fra 100 hk til 145hk) og så var den med turbo jo, som automatisk fælder +20% reglen. - Dvs Ja fra færdselsstyrelsen ang emission, nej fra SKAT omkring afgift.

Så spurgte jeg skat om turboladning af min original motor hvis jeg bibeholdte en helt original motor (Samme stempler, krumtap, blok og topstykke), og bare kørte trykladning på den. Det sagde skat var helt fint - endda fritaget fra +20% reglen uanset effekt fordi det var på original motoren. Men så sagde færdselsstyrelsen nej, fordi den motor jo var helt fremmed land mht forurening da den aldrig var blevet godkendt med, som du siger, mixed parts (Pga tilføjelsen af turbo). Altså, ja fra skat, nej fra færdselsstyrelsen.
Det ville kræve en TÜV måling af emissionen.
Jeg havde homolegeringsattest fra Saab der godkendte (så vidt jeg husker) 220hk i min karosse, så bilen ville være sikker og ikke blive rykket midt over.

Jeg tror de regler er skrevet så modstridende med vilje, for at undgå folk tuner.

Noget tilsvarende fik jeg altså godkendt da jeg konverterede min XR3I til trykladning, jeg dokumenterede at den org motor var bygget om med neddrejning af de org stempler med fotodokumentation, hertil Fords org tillæg til RS turbo hvori forskellene på de 2 motorer er beskrevet, hægtede KE anlægget og møllen på og kørte til syn, godkendt og uden skats indblanden, og her snakker vi fra 105 til 132 hk altså over 20%

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: Re:

#38 Indlæg af Thomas h p »

svan skrev:
Runesm skrev:Jeg stod i samme situation da jeg skulle bygge min Saab 90.

Den var så også en 85'er, så jeg skulle dokumentere emission, hvilket jeg godt kunne hvis jeg brugte en komplet 8v turbo motor med original mekanisk indsprøjtning.

Men den motor havde +20% (Fra 100 hk til 145hk) og så var den med turbo jo, som automatisk fælder +20% reglen. - Dvs Ja fra færdselsstyrelsen ang emission, nej fra SKAT omkring afgift.

Så spurgte jeg skat om turboladning af min original motor hvis jeg bibeholdte en helt original motor (Samme stempler, krumtap, blok og topstykke), og bare kørte trykladning på den. Det sagde skat var helt fint - endda fritaget fra +20% reglen uanset effekt fordi det var på original motoren. Men så sagde færdselsstyrelsen nej, fordi den motor jo var helt fremmed land mht forurening da den aldrig var blevet godkendt med, som du siger, mixed parts (Pga tilføjelsen af turbo). Altså, ja fra skat, nej fra færdselsstyrelsen.
Det ville kræve en TÜV måling af emissionen.
Jeg havde homolegeringsattest fra Saab der godkendte (så vidt jeg husker) 220hk i min karosse, så bilen ville være sikker og ikke blive rykket midt over.

Jeg tror de regler er skrevet så modstridende med vilje, for at undgå folk tuner.

Noget tilsvarende fik jeg altså godkendt da jeg konverterede min XR3I til trykladning, jeg dokumenterede at den org motor var bygget om med neddrejning af de org stempler med fotodokumentation, hertil Fords org tillæg til RS turbo hvori forskellene på de 2 motorer er beskrevet, hægtede KE anlægget og møllen på og kørte til syn, godkendt og uden skats indblanden, og her snakker vi fra 105 til 132 hk altså over 20%

svan
Mærkeligt, alt over 20% kommer Skat normalt automatisk ind over. Men tror ikke halvdelen af de synsfolk kender reglerne selv.
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

Re: Re:

#39 Indlæg af svan »

Thomas h p skrev:
svan skrev:
Runesm skrev:Jeg stod i samme situation da jeg skulle bygge min Saab 90.

Den var så også en 85'er, så jeg skulle dokumentere emission, hvilket jeg godt kunne hvis jeg brugte en komplet 8v turbo motor med original mekanisk indsprøjtning.

Men den motor havde +20% (Fra 100 hk til 145hk) og så var den med turbo jo, som automatisk fælder +20% reglen. - Dvs Ja fra færdselsstyrelsen ang emission, nej fra SKAT omkring afgift.

Så spurgte jeg skat om turboladning af min original motor hvis jeg bibeholdte en helt original motor (Samme stempler, krumtap, blok og topstykke), og bare kørte trykladning på den. Det sagde skat var helt fint - endda fritaget fra +20% reglen uanset effekt fordi det var på original motoren. Men så sagde færdselsstyrelsen nej, fordi den motor jo var helt fremmed land mht forurening da den aldrig var blevet godkendt med, som du siger, mixed parts (Pga tilføjelsen af turbo). Altså, ja fra skat, nej fra færdselsstyrelsen.
Det ville kræve en TÜV måling af emissionen.
Jeg havde homolegeringsattest fra Saab der godkendte (så vidt jeg husker) 220hk i min karosse, så bilen ville være sikker og ikke blive rykket midt over.

Jeg tror de regler er skrevet så modstridende med vilje, for at undgå folk tuner.

Noget tilsvarende fik jeg altså godkendt da jeg konverterede min XR3I til trykladning, jeg dokumenterede at den org motor var bygget om med neddrejning af de org stempler med fotodokumentation, hertil Fords org tillæg til RS turbo hvori forskellene på de 2 motorer er beskrevet, hægtede KE anlægget og møllen på og kørte til syn, godkendt og uden skats indblanden, og her snakker vi fra 105 til 132 hk altså over 20%

svan
Mærkeligt, alt over 20% kommer Skat normalt automatisk ind over. Men tror ikke halvdelen af de synsfolk kender reglerne selv.
det er kun ved motorskifte, dette var tuning af den org motor, det er uden afgiftpligt men du skal kunne dokumentere forurening og bilens egnethed, og da jeg havde brugt org fødesystem fra RS og bremserne var identiske så var det ikke noget problem.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Re:

#40 Indlæg af Runesm »

svan skrev:det er kun ved motorskifte, dette var tuning af den org motor, det er uden afgiftpligt men du skal kunne dokumentere forurening og bilens egnethed, og da jeg havde brugt org fødesystem fra RS og bremserne var identiske så var det ikke noget problem.

svan
Det burde ikke gå, da det brændstofsystem ikke er godkendt på den motorombygning. Jeg blev stoppet på samme måde at bygge på, skat ville godt ta' den ombygning, men færdselsstyrelsen ville ikke, da det var en modificeret motor, så kunne forureningen ikke godtages med brændstofanlæg fra en anden bil.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar