1GZ-FE toyotamotor i DK?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

1GZ-FE toyotamotor i DK?

#1 Indlæg af HenrikGM »

Er der nogen der ligger inde med sådan en fætter i DK?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

Re: 1GZ-FE toyotamotor i DK?

#2 Indlæg af lqs »

tror ikke. aldrig set eller hørt om i dk. ret sjælden motor. nok også i japan....
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 1GZ-FE toyotamotor i DK?

#3 Indlæg af HenrikGM »

Sikkert nok sjælden men tænker netop toyota kunne have lavet en stor stak af dem udenlands.
Gad vist om det var en forstørret 1uz eller...
Tænker at det kunne være rart med en v12 i lille format som testklud inden det bliver alvor med de store v12ere.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: 1GZ-FE toyotamotor i DK?

#4 Indlæg af K-FINN »

Finder man en, skal man også regne med omkring 25 kilo.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: 1GZ-FE toyotamotor i DK?

#5 Indlæg af Thomas h p »

:wow: De meget brugt i supra kan jeg se. man ja den er sikkert stærkt 2jz gange 2? 3500-4000hk i pumpet format?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 1GZ-FE toyotamotor i DK?

#6 Indlæg af HenrikGM »

Det kan den nu nok ikke holde til uden at flyve fra hinanden.

Ledte efter en billig V12, det lyder ikke til at være denne her.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: 1GZ-FE toyotamotor i DK?

#7 Indlæg af Thomas h p »

De bmw v12 er da temlig billige?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

Re: 1GZ-FE toyotamotor i DK?

#8 Indlæg af Saab-Daniel »

V12 til hvad, Henrik?


Sent from my iPhone using Tapatalk
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
bent0212
Nyt Medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19 aug 2014, 12:16

Re: 1GZ-FE toyotamotor i DK?

#9 Indlæg af bent0212 »

Saab-Daniel skrev:V12 til hvad, Henrik?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Vel for at afprøve nogle ideer der senere skal havne på en stor ROLLS ROYCE??
Der er en xj12 jaguar til 5k på dba hvis det er billigt?

http://www.ebay.de/itm/BMW-m70b50-Motor ... 35f19df6d2
hvis man alligevel skal til bierfest i Munchen...
Senest rettet af bent0212 17 sep 2015, 14:13, rettet i alt 1 gang.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 1GZ-FE toyotamotor i DK?

#10 Indlæg af HenrikGM »

Yep, det er forberedende øvelser til RR motoren.

Ikke helt ufarligt hvis man bøvler med at ramme tændingen på en 27liter stor bensinmotor, eller een af udgangene ikke skaber sig som forventet. Det kan Kim snakke med om efter den hapsede hans øjenbryn i en stor ildkugle sidste gang vi satte en MS på så stor en motor. :lusket:
Der er ikke mange der har erfaring med V12 COP på MS, så det var rart at gøre det på en lidt mindre motor.

Ideen er at lave et helt nyt bundkort til MS der er skræddersyet til V12COP + sekventiel sprøjt og dobbelt bankesensor og ombygge en lille V12 så den kan gå som prøveklud.

Det var ellers et skarpt bud på den BMW motor, men orker ikke hente den :(
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar