Jeg kan ikke helt finde hoved eller hale i hvad din research har konkluderet - så måske det følgende ikke er relevant.
Jeg har lige skiftet min tudsegamle MS1 på v.2.2 board ud med en spritny MicroSquirt v3'er.
Jeg har på MS1'eren kørt med forskellige ting over tid (over 10 år), og har i en lang overgang kørt med en hallgiver fra en Vectra (omkring årgang 2000 mener jeg det var), og et laserskåret 36-1 triggerhjul fra trigger-wheels.co.uk.
Den begyndte at lave knuder mht. udsættere osv. Jeg ved ikke med sikkerhed hvorfor. Men det kom pludseligt, og rundt regnet alt er blevet efterset eller lavet om et hav af gange - herunder af en gut der arbejder med at støjsikre elektronik til dagligt.
Til sidst endte jeg med VR-conditioner kredsløbet som add-on til MS1, og en VR-sensor fra en BMW M20-motor.
Det virkede ret godt - altså lige bortset fra udsættere når man loggede på laptoppen - ok når den bare skulle vise info i TunerStudio - go figure!
Efterhånden var der ikke ret meget andet at gøre end at skifte MS'en - 2.2'eren er alligevel en død sild opgraderingsmæssigt, så hvis det nu ikke hjalp, så var der stadig fordele.
Jeg har så mokket vinteren over med installationen, og my lord hvor var jeg træt da jeg kørte den første tur og kom lidt op i omdrejninger. Udsættere omkring 5200 rpm.
Lidt research og info om en "shunt" modstand (parallelt over sensoren) blev afprøvet, men det gjorde det nærmest kun værre.
Her endte jeg så med at konstatere at på MS3 og MicroSquirt er der et kendt problem med visse BMW VR/induktive sensorer, og særligt 60-2 hjulene som de er født til.
Shunt modstanden hjælper ikke - men det gør en modstand i serie. 10-20 KOhm anbefales.
Jeg havde ikke lige en med så høj modstand, men jeg kan sige at 8 KOhm har gjort min motor i stand til at tage sine 7500 rpm
.
Så hvis det nu er at det er VR-sensorer den er født med, så overvej lige at forsøge at bruge dem, og hvis det misser, så prøv med modstanden i serie. Det har virket for mig, og er et "known issue".