Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 feb 2015, 19:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Jeg går og roder med tanken om at bygge stempel køling på min motor. En gammel Renault C1J motor. Er der nogle herinde der har erfaringer med eftermontering af stempel køling? Hvor på blokken skal mand finde olie? Er et ekstern system ude fra at fortrække? Alt indput er velkommen :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 feb 2015, 22:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
I en toyota blok, går der oliekanal hvori man bore og montere olie dyser.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2015, 07:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
K-FINN skrev:
I en toyota blok, går der oliekanal hvori man bore og montere olie dyser.

Ok, lyder simpelt :? Men på en C1J blok ved jeg ikke lige om der er disse oliekanaler. Er det ikke normalt at der går en oliekanal ud til hver pandeleje hvor man eventuelt kan sniffe sig på?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2015, 15:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Med mindre du vil lave et temmelig seriøst turbo setup, så det nok overkill :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2015, 14:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Indlæg: 42
Geografisk sted: København
Cosworth motorer har et system du nemt vil kunne montere næsten i alle 4 cyl motorer uden du behøver gøre noget ved blok, og det virker fint. Så mit forslag vil være du finder en oiliepumpesæt fra en ældre cosworth motor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2015, 18:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
rofl skrev:
Cosworth motorer har et system du nemt vil kunne montere næsten i alle 4 cyl motorer uden du behøver gøre noget ved blok, og det virker fint. Så mit forslag vil være du finder en oiliepumpesæt fra en ældre cosworth motor.

Jeg tror ikke det er godt nok, sådan en skal ikke moddes så meget for at lave over STD effekt.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015, 10:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
rofl skrev:
Cosworth motorer har et system du nemt vil kunne montere næsten i alle 4 cyl motorer uden du behøver gøre noget ved blok, og det virker fint. Så mit forslag vil være du finder en oiliepumpesæt fra en ældre cosworth motor.


Lyder interessant, er det dette system du tænker på, se vedhæftet.
Jeg har allerede haft ligende i tankerne. En skotforskruning gennem blokken, forgrening i små rør med en dysse i enden, og så stjæle olien udefra, evt. den der allerede går til turboen, skal naturligvis være nok olie til begge.


Vedhæftede filer:
P4.jpg
P4.jpg [ 89.54 KiB | Vist 23653 gange ]
Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015, 10:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Også en mulighed. Lidt risky måske?


Vedhæftede filer:
r1cxzvviw8mk7wne80xw.jpg
r1cxzvviw8mk7wne80xw.jpg [ 151.29 KiB | Vist 23650 gange ]
Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015, 12:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Er det ikke noget med nogle af de dyser først åbner ved 3 bar eller er det bare noget jeg tror. For vis de gør det er det vel ikke så farligt det sidste billed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015, 16:21 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Indlæg: 42
Geografisk sted: København
Helt rigtigt Kuno, det havde jeg gjort, og den sidste er jeg heller ikke tilhænger af, men smart nok,,,, hvis man tør.
På en Cosworth motor sidder oliekanalen som i mange andre oppe lige ved bunden af stemplet og det er her fabrikken i nyere typer blok, sætter dyserne (Spray nozlers) fast ved at lave gevind osv...

Du kan også se lidt her: http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=88738


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team