Ej at glemme: Tørsumpen giver pumpen en "renere" olie at arbejde med, fordi trykpumpen altid kører i olie uden luftbobler. Luftboblerne der passerer ind igennem pumpen vil give kaviation særligt i plejllejer
Jeg har haft tanken til min 245 om den skulle have tørsump. Det må bliver i en version2...
Dyrt og kompliceret, men giver motoren en masse fordele, så længe tandremmen til at trække pumpen holder
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Ja, jeg er ikke blevet afskrækket, men som Henrik skriver, så må det også i mit tilfælde blive i en version2-3-4 stykker. Jeg vil i al fald lære mere om det og så begynde at planlægge og købe ind til det.
Jeg ved heller ikke specielt meget om det - men nedenstående summerer meget godt min opfattelse om emnet .
Thomas h p skrev:Fordele: Må vel være at der altid er masser af olietryk, og ligemeget hvordan man køre. typisk på banebiler, som trækker lidt g i sving, eller i acceleration, så render olie væk fra pumpen, eller hvertfald på nogle biler. Min har jeg bøvlet lidt med det.
Tørsump giver som regel også lidt ekstra HK, da man fjerne den sjat olie, der vil blive smidt rundt sammen med krumtappen i et normalt "wet sump" setup. Ikke at du skal forvente 30HK mere, men lidt er der at hente.
Jeg er selv igang med tør sump på min E30, min erfaring er at tanken, samt fittings og slanger er dyrest, ikke selve pumpen. Jeg tror det nemmeste vil være at modificere dit originale bundkar og lave det med en stage 2 pumpe. En stage 2 pumpe koster ikke alverden.