Justering af knasthjul

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Nimix
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28 nov 2014, 17:29

Justering af knasthjul

#1 Indlæg af Nimix »

Jeg har fået monteret nye knaster i min 106 Gti, men de skal justeres.
Hvem på Sjælland kan i anbefale?

Bor i Næstved
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Justering af knasthjul

#2 Indlæg af K-FINN »

Har du data på knaster, burde enhver mekanikker kunne gøre det
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Nimix
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28 nov 2014, 17:29

Re: Justering af knasthjul

#3 Indlæg af Nimix »

Det er et sæt 743 fra catcams.
De er lavet til at blive stillet på mærkerne, men vil gerne have den finjusteret
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Justering af knasthjul

#4 Indlæg af K-FINN »

Det kræver du har data på knasterne
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

Re: Justering af knasthjul

#5 Indlæg af dykkerdahl »

Det kunne være interesant at se nogle tal på den gamle knast og den nye fra Catcams.
Især indsugningsknastens lukketidspunkt syntes jeg at der bliver gjort meget ud af.
Nissan 200sx
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Justering af knasthjul

#6 Indlæg af K-FINN »

Syntes det plejer være udstødningssiden der flytter mest, når man drejer på knasthjul
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

Re: Justering af knasthjul

#7 Indlæg af audi_claus »

K-FINN skrev:Syntes det plejer være udstødningssiden der flytter mest, når man drejer på knasthjul

Du er vel nødt til at bruge 1/2 dag på et rullefelt. Jeg brugte VAE for nogle år siden og vi fandt 20 Hk ved at stille hele systemet inden for +/- 1 grad. Efterfølgende har jeg sat større udstødningsknast i fra en 7A sugemotor men ikke justeret - heller ikke på indsugningen, da ventildækslet så skal af mellem hvert rul.
(dovenskab - hæv ladetrykket - så ryger det ind)
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

Re: Justering af knasthjul

#8 Indlæg af Wildert »

Det er jo spørgsmålet om den skal stilles efter specs (fra CatCams), eller efter ydelse. De to ting behøver ikke hænge sammen på lige din motor.

Det første er rimeligt nemt - det kan klares med en gradskive som du kan printe fra internettet, og et måleur - evt. med magnetbase.

CatCams lægger specs på alle deres knaster på deres hjemmeside, så det er bare at komme i krig.

Optimeret ydelse kræver netop en laaang dag på rullefelt. Med de rigtige knasthjul - f.eks. CatCams' egne, så kan det dog gå hurtigere.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar