Jeg har fået monteret nye knaster i min 106 Gti, men de skal justeres.
Hvem på Sjælland kan i anbefale?
Bor i Næstved
Justering af knasthjul
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: Justering af knasthjul
Har du data på knaster, burde enhver mekanikker kunne gøre det
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Nimix
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28 nov 2014, 17:29
Re: Justering af knasthjul
Det er et sæt 743 fra catcams.
De er lavet til at blive stillet på mærkerne, men vil gerne have den finjusteret
De er lavet til at blive stillet på mærkerne, men vil gerne have den finjusteret
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: Justering af knasthjul
Det kræver du har data på knasterne
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Re: Justering af knasthjul
Det kunne være interesant at se nogle tal på den gamle knast og den nye fra Catcams.
Især indsugningsknastens lukketidspunkt syntes jeg at der bliver gjort meget ud af.
Især indsugningsknastens lukketidspunkt syntes jeg at der bliver gjort meget ud af.
Nissan 200sx
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: Justering af knasthjul
Syntes det plejer være udstødningssiden der flytter mest, når man drejer på knasthjul
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Re: Justering af knasthjul
K-FINN skrev:Syntes det plejer være udstødningssiden der flytter mest, når man drejer på knasthjul
Du er vel nødt til at bruge 1/2 dag på et rullefelt. Jeg brugte VAE for nogle år siden og vi fandt 20 Hk ved at stille hele systemet inden for +/- 1 grad. Efterfølgende har jeg sat større udstødningsknast i fra en 7A sugemotor men ikke justeret - heller ikke på indsugningen, da ventildækslet så skal af mellem hvert rul.
(dovenskab - hæv ladetrykket - så ryger det ind)
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Re: Justering af knasthjul
Det er jo spørgsmålet om den skal stilles efter specs (fra CatCams), eller efter ydelse. De to ting behøver ikke hænge sammen på lige din motor.
Det første er rimeligt nemt - det kan klares med en gradskive som du kan printe fra internettet, og et måleur - evt. med magnetbase.
CatCams lægger specs på alle deres knaster på deres hjemmeside, så det er bare at komme i krig.
Optimeret ydelse kræver netop en laaang dag på rullefelt. Med de rigtige knasthjul - f.eks. CatCams' egne, så kan det dog gå hurtigere.
Det første er rimeligt nemt - det kan klares med en gradskive som du kan printe fra internettet, og et måleur - evt. med magnetbase.
CatCams lægger specs på alle deres knaster på deres hjemmeside, så det er bare at komme i krig.
Optimeret ydelse kræver netop en laaang dag på rullefelt. Med de rigtige knasthjul - f.eks. CatCams' egne, så kan det dog gå hurtigere.
