8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#21 Indlæg af Lars E »

36 suge heste
Prøver at finde ud af størelsen i morgen, men den stammer fra en 90.hk diesel.

Har en liggende fra en 75hk.diesel
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#22 Indlæg af Runesm »

Du kan prøve med en kp35 turbo, den sidder på renault dci 1,5 motore og så vidt jeg husker også 1,4hdi peugeot motore. På renault bruger de den ved 1 bar til at nå 65hk og 1,2 bar til at nå 82. Den er lille, og koster kun 1500kr på ebay

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... c&LH_BIN=1
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#23 Indlæg af Lars E »

Det er lige præcis sådan en jeg har liggende
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#24 Indlæg af Lars E »

måske man skulle beholde den store turbo og købe dette sæt i stedet:
http://www.vgs2cv.be/index.php/en/engin ... kit-vgs-en
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#25 Indlæg af m power »

Jeg tror nu ikke de 50cc ændrer ret meget på det, og 10000,- er da også en slags penge :-)
Hvis man tager en turbo fra en diesel, så er der en tommelfinger regel der siger at den skal komme fra en motor med dobbelt cc af benzinmotoren.
Så jeg tror du vil få en del mere ud af at montere den mindre turbo du har til at ligge.
Besvar