Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2014, 08:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
har tit leget med tanken om og bruge de originale ledningsnet, men altid kommet frem til at det bliver for bøvlet. Men du kan finde et stik til brændstofstyrboksen og bruge nogle af de ting som den har der, og så trække ud til dyserne og ladelufttempratur, og tps, og vr sensor til svinghjulet, det har jeg altid brugt, og det har altid virket perfekt. så skal du have noget til wideband, men køber du en vems, så det jo indbygget i boksen, så ingen ekstra bokse :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2014, 16:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Daigård, hvad mener du med, at det ikke er ideelt med 4 dyser på en udgang på en ms

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2014, 18:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Kører Toyota ikke med det når der monteres MS ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2014, 22:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
K-FINN skrev:
Daigård, hvad mener du med, at det ikke er ideelt med 4 dyser på en udgang på en ms


Jeg mener at med de opsætninger jeg har været med til har vi altid kørt i banker, og der er sikkert en grund til at MS definerer hvornår dysen skal åbne i forhold til cylinderen, jeg går ud fra at det er med virkende til at få en mere jævn motor gang.

Hvis man har små dyser og der kører for fyld hane det meste af tiden er det jo ligegyldigt, men hvis man kører med stor dyser, ville jeg klart foretrække et mere kontrollerbart setup. Ellers er der jo ingen grund til at have så mange udgange til dyser fra MS :grin:

Jeg har dog aldrig kørt med 4 sammen, jeg har hvergang lavet ledningsnettet om, først motor i 2 x 2 og med 16V kører jeg fuld sekventiel med 2 dyser på hver cylinder, der kører staged injection.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2014, 06:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Daigaard skrev:
K-FINN skrev:
Daigård, hvad mener du med, at det ikke er ideelt med 4 dyser på en udgang på en ms


Jeg mener at med de opsætninger jeg har været med til har vi altid kørt i banker, og der er sikkert en grund til at MS definerer hvornår dysen skal åbne i forhold til cylinderen, jeg går ud fra at det er med virkende til at få en mere jævn motor gang.

Hvis man har små dyser og der kører for fyld hane det meste af tiden er det jo ligegyldigt, men hvis man kører med stor dyser, ville jeg klart foretrække et mere kontrollerbart setup. Ellers er der jo ingen grund til at have så mange udgange til dyser fra MS :grin:

Jeg har dog aldrig kørt med 4 sammen, jeg har hvergang lavet ledningsnettet om, først motor i 2 x 2 og med 16V kører jeg fuld sekventiel med 2 dyser på hver cylinder, der kører staged injection.



Ja det kan kun være en fordel ikke sprøjte ind på alle 4 på en gang, for troede du mente at ms ikke kunne håndtere det, mig der misforstod :-)
Kører også selv med 8 dyser i min lille 1,5L, det virker rigtig godt

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2014, 17:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
har lige hentet 2 ms1 v3 bokse begge bygget af Rene Turbo, så tror det bliver en af dem jeg tester sammen med mit gamle lediningsnet min gamle 242.. så må vi se hvad tid der bliver til montering, samt og hente en PLX wideband fætter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team