Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#1 Indlæg af Jakobsen »

Hey

har fået mig en gl 98'er 940Turbo til vinter hygge bil :D

har en ide om at sætte noget MS eller Vems el anden styring evt, men er der nogle der har en ide/guide til ledningsnet, uden at klippe i det orginale ledningsnet ??
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#2 Indlæg af K-FINN »

Jeg har lavet adaptor stik imellem orginale over til ms, så det er plug and play
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#3 Indlæg af Jakobsen »

Smart :D har du bare brugt en anden styring for at få stikket ?

ps hvad gør man så når der er 2 bokse i bilen ? altså en til tænding og en anden til dyser / indsprøjtning ?

har du evt et diagram :D
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#4 Indlæg af K-FINN »

Ja hukkede en gammel ecu op, for få stik.
At der er to bokse, gør vel bare at det adaptor ledningsnet splittes ud to de to bokse.

Diagram på Volvo, nej det har jeg ikke, mon ikke gm har det, ellers kan de findes på nettet
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#5 Indlæg af Jakobsen »

okay kigger på det :D Det kan vel ikke være så svært :D i brugte std 60-2 og fordeler på toppen ?
Brugeravatar
kdrost
Senior Medlem
Indlæg: 396
Tilmeldt: 06 apr 2012, 00:32
Geografisk sted: Timring vest for Herning

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#6 Indlæg af kdrost »

Du skal nok også skifte spjældkontakten til en med potmeter
D&D Racing
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#7 Indlæg af Jakobsen »

Yeps det er rigtigt det er en fra en 850 der kommer på evt, eller noget fra skrotten der virker :D
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#8 Indlæg af K-FINN »

Den kammerat havde med 408hk var med orginal tænding, og så minisquirt kun til benzin

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#9 Indlæg af Daigaard »

Så er der noget med at det originale Volvo ledningsnet trækker alle 4 dyser samtidigt, det er ikke ideelt til et MS setup hvor man normalt ville splitte det op i 2 banker med 2 dyser i hver!

Jeg ville nok modificere det originale ledningsnet, det er jo normalt ikke det store problem at ændre!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

Re: Megasquirt - VEMS Volvo 940 Turbo 1998

#10 Indlæg af Jakobsen »

OKay god info Daigaard :)

Grunden til jeg ville kople det op på det orginale ledningsnet, var selvfølgelige at jeg ville kunne lave det om igen, altså ved at sætte OEM bokse i og så køre OEM igen.

Men ellers må jeg bruge et seperat ledningsnet til styre boksen / tænding ??

og så bare luse trigger signal fra det orginale ledningsnet og 60-2 setup
Besvar