turbo og kompressor
Redaktør: Moderatorer
-
DT
turbo og kompressor
jeg har lige læst det nye V-max og der skriver de om en micra der både har turbo og kompressor, og nu tænker jeg hvordan virker det????? er det noget med at kompressoren lader turbo eller hvordan virker det! det lyder sjovt men besværligt!????
-
Anders
Re: turbo og kompressor
kompressor lader fra bunden af omdrejningsskalaen, og turboen trykker fra 2500-3000 omdr og op....
-
DT
Re: turbo og kompressor
ja men hvordan gør den det?? hvordan er rørsamlingen lavet, eller er det kompressor'en der lader over turbo'en
-
sauer
- Nyt Medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Re: turbo og kompressor
Forestil dig et nomalt kompresser sæt med intercooler!!
Sæt så en turbo på udst. manifoldet og sæt tryk røret over i samme tryk rør som kommer fra kompressoren til intercooleren...giver det mening??
Begge suge sider fra kompressor og turbo går så i samme rør til luft mængde måleren..
Jeg kan godt tegne det for jer men gidder ikke hvis de ikke er nogen der gidder min usle børne tegning!!
Sæt så en turbo på udst. manifoldet og sæt tryk røret over i samme tryk rør som kommer fra kompressoren til intercooleren...giver det mening??
Begge suge sider fra kompressor og turbo går så i samme rør til luft mængde måleren..
Jeg kan godt tegne det for jer men gidder ikke hvis de ikke er nogen der gidder min usle børne tegning!!
-
ANders
Re: turbo og kompressor
Giver fin mening.. tak det var også sådan jeg havde forstået det.
-
Lasse
Re: turbo og kompressor
Laver man sådan en komp + turbo trykker man normalt ind i turboen med kompressoren. Kompressoren leverer ladetrykket tideligt og turboen bygger videre når den er kommet op i omdrejninger. Ulempen er dog at kompressoren skal kører hele tiden for at der kommer luft til turboen. Det kan også laven den anden vej.
mvh Lasse
mvh Lasse