Benzintank og pumper.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Benzintank og pumper.

#1 Indlæg af Thomas h p »

Tænkte på og de måske kunne være en fordel og svejse en studs i bunden i tanken på volvoen, så man ikke skal have en pumpe i tanken. Og man kunne jo lave det sådan at den studs man svejser i, at den sidder 2cm over bunden, så den ikke trækker alt bundfald med, selv om jeg nu ikke tror det bliver et problem, da der alligevel er filtre foran dyserne. Men hvad siger folket til det?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Benzintank og pumper.

#2 Indlæg af Runesm »

Hvis du kører kvart tank og så svinger, suger den så ikke luft ?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: Benzintank og pumper.

#3 Indlæg af Thomas h p »

Runesm skrev:Hvis du kører kvart tank og så svinger, suger den så ikke luft ?
gør den vel alligevel, og den kommer oppe eller nedefra?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Benzintank og pumper.

#4 Indlæg af Runesm »

Hvad jeg mener er, at den originale pumpe nogle gange har et reservoir omkring sig selv, for at undgå det skulle ske.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: Benzintank og pumper.

#5 Indlæg af Thomas h p »

Ja, men har de Bosch 044 jeg skal have monteret vel også :-)

Sendt fra min LT26i med Tapatalk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Benzintank og pumper.

#6 Indlæg af HenrikGM »

Hej Thomas.

Kig ned i tanken. Volvoen er udstyret med en ekstra brønd så al bensinen ikke karter over i hjørnet, men der bliver altid en mængde lige rundt om pumpen selvom du drejer.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Daigaard
Mester Medlem
Indlæg: 505
Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

Re: Benzintank og pumper.

#7 Indlæg af Daigaard »

HenrikGM skrev:Hej Thomas.

Kig ned i tanken. Volvoen er udstyret med en ekstra brønd så al bensinen ikke karter over i hjørnet, men der bliver altid en mængde lige rundt om pumpen selvom du drejer.


Men jeg kan se en udfordring i at VOLVO ikke har beregnet denne "brønd" til at skulle kunne "flow" 500 hypper, for hullet fra tanken til brønden er faktisk meget lille, og der er det kun det normal flow med tryk forskellen i mellem væske standen uden for og inden i brønden til at trykke benzin igennem hullet til at fylde brønden. Det er lidt svært at se ned igennem hullet i toppen af tanken, men jeg havde/har her lidt bekymringer når tanke er under 1/4 fuld, og benzinen ikke kan løbe over kanten og ned i brønden.

Thomas: Tanken er egentligt OK, Jeg går ud fra at det er lavet sådan fra fabrikken at det skal oven ud af tanken, på den måde kan en utæthed ikke tømme hele indholdet ud under bilen, og dermed skabe farlige situationer, som når du tænder lyses i garagen, hvor 60 liter Shell V power ligger og "afdamper" på dit gulv.

Men det skal nok fungere, bare du sætter studsen inde i brønden.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank
Billede
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Benzintank og pumper.

#8 Indlæg af Runesm »

Hvis man alligevel svejser, så pladrer man da bare returen ned oven i brønden. Så får du altid en brønd fyldt til renden. Det burde vel også blive kølet nok da brønden har en overflade mod det andet benzin.

Biler med trykregulator i tanken (Kun en benzinlinie frem og ingen tilbage) kører med samme opsætning ofte
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: Benzintank og pumper.

#9 Indlæg af Thomas h p »

kan godt se problemet vis den skulle blive utæt, det kan give en hel del ballade. kan godt være man bare skal holde sig til den gamle metode :)
Besvar