Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2014, 14:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Tænkte på og de måske kunne være en fordel og svejse en studs i bunden i tanken på volvoen, så man ikke skal have en pumpe i tanken. Og man kunne jo lave det sådan at den studs man svejser i, at den sidder 2cm over bunden, så den ikke trækker alt bundfald med, selv om jeg nu ikke tror det bliver et problem, da der alligevel er filtre foran dyserne. Men hvad siger folket til det?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2014, 10:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Hvis du kører kvart tank og så svinger, suger den så ikke luft ?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2014, 15:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Runesm skrev:
Hvis du kører kvart tank og så svinger, suger den så ikke luft ?
gør den vel alligevel, og den kommer oppe eller nedefra?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2014, 16:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Hvad jeg mener er, at den originale pumpe nogle gange har et reservoir omkring sig selv, for at undgå det skulle ske.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2014, 16:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Ja, men har de Bosch 044 jeg skal have monteret vel også :-)

Sendt fra min LT26i med Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2014, 16:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej Thomas.

Kig ned i tanken. Volvoen er udstyret med en ekstra brønd så al bensinen ikke karter over i hjørnet, men der bliver altid en mængde lige rundt om pumpen selvom du drejer.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2014, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
HenrikGM skrev:
Hej Thomas.

Kig ned i tanken. Volvoen er udstyret med en ekstra brønd så al bensinen ikke karter over i hjørnet, men der bliver altid en mængde lige rundt om pumpen selvom du drejer.


Men jeg kan se en udfordring i at VOLVO ikke har beregnet denne "brønd" til at skulle kunne "flow" 500 hypper, for hullet fra tanken til brønden er faktisk meget lille, og der er det kun det normal flow med tryk forskellen i mellem væske standen uden for og inden i brønden til at trykke benzin igennem hullet til at fylde brønden. Det er lidt svært at se ned igennem hullet i toppen af tanken, men jeg havde/har her lidt bekymringer når tanke er under 1/4 fuld, og benzinen ikke kan løbe over kanten og ned i brønden.

Thomas: Tanken er egentligt OK, Jeg går ud fra at det er lavet sådan fra fabrikken at det skal oven ud af tanken, på den måde kan en utæthed ikke tømme hele indholdet ud under bilen, og dermed skabe farlige situationer, som når du tænder lyses i garagen, hvor 60 liter Shell V power ligger og "afdamper" på dit gulv.

Men det skal nok fungere, bare du sætter studsen inde i brønden.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2014, 15:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Hvis man alligevel svejser, så pladrer man da bare returen ned oven i brønden. Så får du altid en brønd fyldt til renden. Det burde vel også blive kølet nok da brønden har en overflade mod det andet benzin.

Biler med trykregulator i tanken (Kun en benzinlinie frem og ingen tilbage) kører med samme opsætning ofte

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2014, 14:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
kan godt se problemet vis den skulle blive utæt, det kan give en hel del ballade. kan godt være man bare skal holde sig til den gamle metode :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team