Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 sep 2024, 00:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2014, 13:07 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Hejsa,

Jeg var egentligt besluttet på at snuppe 2 styk kopi Turbosmart Comp-Gate 40 mm til mit twinscroll setup (omkring 300hk), men er fra anden side blevet anbefalet at nøjes med en WG, og ovennævnte kan jeg ikke finde her hjemme, så er nu lun på en ægte Tial MV-S 38mm eller en ægte Turbosmart Comp-Gate 40 mm. (Kræver det to styk, så køber jeg også to styk, men jeg vil bare helst være sikker på at gøre det bedst muligt.)

Det jeg egentligt vil frem til, er om det er nok med en, eller er det bare bedre med to, når jeg trods alt ikke laver voldsomme effekttal. Det jeg er kommet i tvivl om, er om jeg flytter luft nok til at to WG'er åbner nok.?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2014, 16:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 apr 2012, 23:32
Indlæg: 396
Geografisk sted: Timring vest for Herning
Det svære med wastegate/s er jo at få udstødnings gassen at vælge wastegaten i stedet for løbe gennem turboen hvis den har en stor varm side .....

_________________
D&D Racing


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2014, 13:20 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Stor varm side er vel relativt ;-)

Det er denne turbo:

MPR5449
Kompresser: 54mm inducer / 77mm exducer
Turbine: 49mm exducer / 64mm inducer
A/R turbine 0.7 13m2 T3 Twin scroll - extern WG
Billet 7 bladet hjul
Vandkølet lejehus

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2014, 15:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 apr 2012, 23:32
Indlæg: 396
Geografisk sted: Timring vest for Herning
Det er nemligt svært at komme med en opskrift, regnede selv med at en 44 mm var nok, men fik boost creep med et 16 hus (lille for HX40), twinscroll setup, begge sider blev samlet i en slags kollektor før wg og derefter i forrøret.

_________________
D&D Racing


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014, 12:35 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Jeg har skrevet til både Turbosmart og Tial, så må vi se hvad de svarer.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014, 22:21 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Ingen andre med input?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2014, 09:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
En WG 40/44mm bør kunne række til 300hk.
2x 38mm vil give dig opgraderingsmuligheder, men lad være med at komplicere det mere end du synes er sjovt at fejlfinde på.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2014, 09:48 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
HenrikGM skrev:
En WG 40/44mm bør kunne række til 300hk.
2x 38mm vil give dig opgraderingsmuligheder, men lad være med at komplicere det mere end du synes er sjovt at fejlfinde på.


Tak. Sandsynligheden for at skulle opgradere yderligere på denne motor er meget lille, så mon ikke jeg skal starte med en enkelt WG.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2014, 10:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Well jo mere ladetryk der skal på, jo mindre skal de wg være

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2014, 16:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Det med at en stor wastegate kan klare flere hk er jo helt skudt ved siden af, den kan håndtere/sænke effekten på en stor turbo.
Men det lyder nok bedre nede på tanken at man har 2 stk 60mm wastegates ;-)

Hvis du vil køre twinscroll så monter du bare 2 stk 38mm wastegates, eller et stk 44mm så er du såmænd kørende.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team