Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Daigaard skrev:
Hvad er status?

Jeg skulle have været ude og kigge på det idag, men blev nød til af aflyse :(

Sad lige kiggede hans msq igennem, under acc tilskud står "End pulsewidth" til 20ms og "Cold accelenrichment" til 20ms, er det ikke voldsomt højt?

Og under tach input/ignition settings er Trigger angel/offset -51 og under trigger wheel settings er tooth #1 angel 85.4 grader.
Hvad er forskellen på "trigger angel offset" og "tooth #1 angel"?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jesper H skrev:
Daigaard skrev:
Hvad er status?

Jeg skulle have været ude og kigge på det idag, men blev nød til af aflyse :(

Sad lige kiggede hans msq igennem, under acc tilskud står "End pulsewidth" til 20ms og "Cold accelenrichment" til 20ms, er det ikke voldsomt højt?

Som grundregel må det afhænge af dysernes størrelse ift. ydelse - men jo, det lyder umiddelbart voldsomt.
Nu har jeg ikke MS2, men "bare" en MS1 Extra på 1,8 liters suger - så der er naturligvis nogle forskelle.
Jeg kender ikke pendanten til "End pulsewidth" i MS1, men min Cold Accel Enricment er på 9 ms. - og multiplier er 100% (altså ingen multiplier).

Citat:
Og under tach input/ignition settings er Trigger angel/offset -51 og under trigger wheel settings er tooth #1 angel 85.4 grader.
Hvad er forskellen på "trigger angel offset" og "tooth #1 angel"?

Negativ angle, burde kun ske hvis der er valgt noget i angle addition - i hvert fald igen for MS1 - ved ikke lige om der er forskel til MS2. Umiddelbart vil jeg tro at der er noget forskel, for i MS1 Extra angiver man heller ikke tændernes position i grader.

Men øh, er det ikke sådan at der er nogen der har lavet en 1JZ før, så man i det mindste kunne sammenligne de her helt grundliggende ting?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Nu kunne jeg jo ikke lade være med at grave lidt selv. Og det er med forbehold for at jeg ved meget lidt om MS2, men har rodet en del (8 år) med MS1.

... hvorfor står Spark Output f.eks. til "Going High" (inverted)? Nu ved jeg ikke hvad det er for spoler der er på, men i min verden er det alligevel sjældent at der bruges spænding til at trigge, og ikke stel. Men ok, hvis der bruges de interne drivere (VB-noget eller deres afløsere, så skulle den vel være god nok).

I følge: http://www.extraefi.co.uk/wheel_fitting.htm så ignoreres Trigger Angle/Offset på MS2 Extra når man er i missing tooth wheel-mode. Han anbefaler dog at sætte værdien til 0. Det kan vel ikke skade, men burde ikke spille en rolle.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Mester Medlem

Wildert skrev:
Nu kunne jeg jo ikke lade være med at grave lidt selv. Og det er med forbehold for at jeg ved meget lidt om MS2, men har rodet en del (8 år) med MS1.

... hvorfor står Spark Output f.eks. til "Going High" (inverted)? Nu ved jeg ikke hvad det er for spoler der er på, men i min verden er det alligevel sjældent at der bruges spænding til at trigge, og ikke stel. Men ok, hvis der bruges de interne drivere (VB-noget eller deres afløsere, så skulle den vel være god nok).

I følge: http://www.extraefi.co.uk/wheel_fitting.htm så ignoreres Trigger Angle/Offset på MS2 Extra når man er i missing tooth wheel-mode. Han anbefaler dog at sætte værdien til 0. Det kan vel ikke skade, men burde ikke spille en rolle.

Trigger offset ignoreres hvertfald ikke på MS1extra selvom den er i missing tooth :shock:
Jeg tog min gamle MS boks jeg havde kørt med på en strømfordeler med hallsensor opsætning og satte på min missing tooth bmw 60-2 hvor jeg har sat hall-sensor på.
Jeg fik den startet men den kom aldrig over 500 omdr, uanset hvor gassen stod. Så larmede den bare mere. Så fik jeg sat trigger angle til 0 - wrooooom!!!!

Pt har jeg heller ikke de fede settings i min ms boks til min 630cc dyser i en 1,6 motor, men da jeg kørte på 2,0 motoren med samme dyser, så var cold accel enrichment (MS) 1.5 og cold accel multiplier 100% (Altså 0).
Den gik sådan rimeligt hæderligt.

Men igen. Accel enrichment skal være slået fra sålænge bilen ikke er kørt ind. HELT fra.

Brugeravatar

Havde besøg af Jesper H idag, og det tog ham ikke længe at få mit AFR stabilt, Det var åbenbart indstilling på min TPS der var way off ! så nu spiller det bare, og jeg kan få den kørt ind. Den tager også gassen meget bedre.

Trigger er sat til -51 for at den matchede måling på krumtap, men får den lige justeret efter igen alt køre mere stabilt.

Stor tak for hjælpen til alle, og især en kæmpe tak til Jesper H for at tage sig tiden til at komme og finde fejlen :)

Kan ikke få armene ned lige pt. :)

Senior Medlem

Slog knock og acc tilskud fra og gav den MERE benzin i tomgangsområdet :)

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Timring vest for Herning
Det er godt hjulpet det der !!
Netop i sådan et tilfælde det giver mening at have et forum som "Powerforum" - hvor man kan vidensdele og hjælpe hinanden.

Mester Medlem

Sådan :D Det gør mig glad at høre, at et fællesskab på den måde kan samle sig når spørgsmålene melder sig :)

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
[THUMBS UP SIGN] Det er fedt!! Så uden acc og knock gik den magert... Godt indtil det til at spille, det er den fedeste fornemmelse når man får skidtet til at køre :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time