Hej Igen,
Der er mange log filer
, men har været ved at se på den hvor alle cylindere er med og har nogle observationer.
Knock kredsløbet er stadig aktivt, og stiller tændingen med op til 10 grader flere steder. Hvis du er sikker på at det er slået fra har jeg et par bonus spørgsmål.
Hvor kommer styrringen fra?
Har den kørt på en anden bil tidligere?
Har du opdateret Firmware?
Har du nulstillet boksen inden du gik igang med dit projekt?
For du har en fejl mht. knock og tænding, i modsætning til sidst er jeg dog ikke så overbevist om at det kun er det der er årsagen.
Så var HGM tidligere inden at den gik meget fed. Du måler i Lambda og som jeg lige kan omsætte det, så kører du hvor den er mest mager med det der svare til en AFR på omkr. 8, den vil den have svært ved at køre på. Er ud sikker på at dit AFR/LAMBDA system virker som det skal?
Som HGM også var inden på så springer du i tabellerne, jeg ville vælge at lave en område i tomgang, hvor du l
aver alle celler i VR tabellen ens, så de har samme værdi, og stille den til en fast tænding, indtil du får skovlen under hvad der driller dig.
Til dine nye spørgsmål:Er du sikker på at du har tændings-rækkefølgen korrekt? For det hele lyder lidt underligt. Hvilket tændingsanlæg køre du med, hvilke drivere, kører du waste spark mm.
For jo mere du beskrive det lyder det lidt som den udfordring jeg havde med min gamle motor, som blev meget varm i tomgang, og gik dårligt. Da jeg så flyttede tændingen over på den nye motor skete det samme igen. Over ca. 3.000 Rpm var alt godt, under var den underlig, jeg kom aldrig rigtigt til bunds i årsagen, men min formodning var at der var overslag / cross talk i de tændingsdriver fra DIY jeg brugte.
Jeg vil se på de andre logs i morgen, men lad os høre hvad du har af svar på ovenstående.
_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk