Kommer lige med en melding i morgen.
1JZ Med MS2 Går ud
Redaktør: Moderatorer
- Grandeirma
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 29 mar 2014, 15:12
- Geografisk sted: Sønderjylland
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Ahh jep er med
det prøver jeg lige at slå fra, det er blevet for sent til at starte den op nu med naboer osv.
Kommer lige med en melding i morgen.
Kommer lige med en melding i morgen.
-
Daigaard
- Mester Medlem
- Indlæg: 505
- Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
- Geografisk sted: Skjern
- Kontakt:
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Smid lige en log op så vi kan følge med i hvordan det udvikler sig!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Måske du skal overveje at slå accelleration enrichment fra som det også bliver foreslået?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Grandeirma
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 29 mar 2014, 15:12
- Geografisk sted: Sønderjylland
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Så fik jeg lavet nyt stel, uden nogen held.
Har prøvet at slå det fra der anbefalet, intet held.
Dog lavede jeg lige en test hvor jeg tog stikket til cyl 1+2 fra så den kun gik på 3-6, hvordan hulen kan den gå mere stabilt med 2 cyl mindre ?!?!
Se evt. vedhæftet logfiler.
Har prøvet at slå det fra der anbefalet, intet held.
Dog lavede jeg lige en test hvor jeg tog stikket til cyl 1+2 fra så den kun gik på 3-6, hvordan hulen kan den gå mere stabilt med 2 cyl mindre ?!?!
Se evt. vedhæftet logfiler.
- Vedhæftede filer
-
- Car1.rar
- (185.35 KiB) Downloadet 443 gange
-
Daigaard
- Mester Medlem
- Indlæg: 505
- Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
- Geografisk sted: Skjern
- Kontakt:
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Hej Igen,
Der er mange log filer
, men har været ved at se på den hvor alle cylindere er med og har nogle observationer.
Knock kredsløbet er stadig aktivt, og stiller tændingen med op til 10 grader flere steder. Hvis du er sikker på at det er slået fra har jeg et par bonus spørgsmål.
Hvor kommer styrringen fra?
Har den kørt på en anden bil tidligere?
Har du opdateret Firmware?
Har du nulstillet boksen inden du gik igang med dit projekt?
For du har en fejl mht. knock og tænding, i modsætning til sidst er jeg dog ikke så overbevist om at det kun er det der er årsagen.
Så var HGM tidligere inden at den gik meget fed. Du måler i Lambda og som jeg lige kan omsætte det, så kører du hvor den er mest mager med det der svare til en AFR på omkr. 8, den vil den have svært ved at køre på. Er ud sikker på at dit AFR/LAMBDA system virker som det skal?
Som HGM også var inden på så springer du i tabellerne, jeg ville vælge at lave en område i tomgang, hvor du laver alle celler i VR tabellen ens, så de har samme værdi, og stille den til en fast tænding, indtil du får skovlen under hvad der driller dig.
Til dine nye spørgsmål:
Er du sikker på at du har tændings-rækkefølgen korrekt? For det hele lyder lidt underligt. Hvilket tændingsanlæg køre du med, hvilke drivere, kører du waste spark mm.
For jo mere du beskrive det lyder det lidt som den udfordring jeg havde med min gamle motor, som blev meget varm i tomgang, og gik dårligt. Da jeg så flyttede tændingen over på den nye motor skete det samme igen. Over ca. 3.000 Rpm var alt godt, under var den underlig, jeg kom aldrig rigtigt til bunds i årsagen, men min formodning var at der var overslag / cross talk i de tændingsdriver fra DIY jeg brugte.
Jeg vil se på de andre logs i morgen, men lad os høre hvad du har af svar på ovenstående.
Der er mange log filer
Knock kredsløbet er stadig aktivt, og stiller tændingen med op til 10 grader flere steder. Hvis du er sikker på at det er slået fra har jeg et par bonus spørgsmål.
Hvor kommer styrringen fra?
Har den kørt på en anden bil tidligere?
Har du opdateret Firmware?
Har du nulstillet boksen inden du gik igang med dit projekt?
For du har en fejl mht. knock og tænding, i modsætning til sidst er jeg dog ikke så overbevist om at det kun er det der er årsagen.
Så var HGM tidligere inden at den gik meget fed. Du måler i Lambda og som jeg lige kan omsætte det, så kører du hvor den er mest mager med det der svare til en AFR på omkr. 8, den vil den have svært ved at køre på. Er ud sikker på at dit AFR/LAMBDA system virker som det skal?
Som HGM også var inden på så springer du i tabellerne, jeg ville vælge at lave en område i tomgang, hvor du laver alle celler i VR tabellen ens, så de har samme værdi, og stille den til en fast tænding, indtil du får skovlen under hvad der driller dig.
Til dine nye spørgsmål:
Er du sikker på at du har tændings-rækkefølgen korrekt? For det hele lyder lidt underligt. Hvilket tændingsanlæg køre du med, hvilke drivere, kører du waste spark mm.
For jo mere du beskrive det lyder det lidt som den udfordring jeg havde med min gamle motor, som blev meget varm i tomgang, og gik dårligt. Da jeg så flyttede tændingen over på den nye motor skete det samme igen. Over ca. 3.000 Rpm var alt godt, under var den underlig, jeg kom aldrig rigtigt til bunds i årsagen, men min formodning var at der var overslag / cross talk i de tændingsdriver fra DIY jeg brugte.
Jeg vil se på de andre logs i morgen, men lad os høre hvad du har af svar på ovenstående.
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Daigaard - Brugte du de der BIP coil driver transistorer?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Grandeirma - kører du med hall eller VR sensor?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Daigaard
- Mester Medlem
- Indlæg: 505
- Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
- Geografisk sted: Skjern
- Kontakt:
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Runesm skrev:Daigaard - Brugte du de der BIP coil driver transistorer?
Jeps det var dem jeg kørte med. Det tror jeg faktisk godt jeg kunne får til at virke, men der skal tages højde for elektriske afstande mm. for ikke at få problemer, og jeg kommer aldrig til at sætte dem i boksen igen. Da der stod gnister rundt om den
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk" target="_blank

- Grandeirma
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 29 mar 2014, 15:12
- Geografisk sted: Sønderjylland
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Hej
Hvis du ser den log med knockoff, gjorde det intet forskel, derfor slog jeg det til igen for ikke at ændre for meget, da den jo kan køre og arbejde, den har bare disse forstyrrelser, der hindre mig i at køre den ordenligt ind, det forklare også den fede blanding. vil helst ikke krudte noget af.
Har købt den ved ExtraEFI.co.uk.
Den har kørt i en Saab 9000 Turbo før jeg smed den heri. Uden problemer.
Firmware er ikke opdateret. køre gammel 2.1.x ?!?! noget.
Boksen blev nulstillet af min makker der er mere inde i det end jeg. Desværre er han også lost her.
AFR har jeg lavet testen med bremsevæske og den køre fint op og ned.
Men ja, der er nogle ting der ikke er indstillet korrekt. men mange af dem blive umuliggjort af mine forstyrrelser. Så der skal ledes et helt andet sted.
Er sikker på rækkefølgen af tænding, den har vi tjekket et par gange, den kan jo godt gå fint f.x 5-10 også begynder baladen. og nogle gange går den helt ud af det. Og som sagt, går den fint når den arbejder.
Køre wasted spark, med forbindelse direkte til spolerne, ingen ignitor eller andet imellem.
Har i aftes lavet en af mange test ved kun at sætte plus på spoler og dyser, og herved fik jeg aktiveret et relæ inde i bilen ?!?!?, jeg har ingen ide om hvorfor den gør dette, men den gjorde det 2 gange i træk og efterfølgende, kunne jeg ikke provokere det frem igen. Nu mistænker jeg mit ledningsnet for at være sat dårligt sammen, det er ikke nogen hemmelighed at vi har brugt det gamle net jeg fik med til min 1jz, dog var jeg 99,9 % sikker på alt går direkte til boksen. men noget tyder da på den spiller et sted og går i bilen ? dette vil jeg lode om og trække nye ledninger til i morgen, det er også kun de sidste 2 forbindelser fra MS til motor jeg endnu ikke har skiftet, da jeg var sikker på de kunne udelukkes.
tror dog stadig den ligger i mine spoler den fejl, tager jeg f.x cyl 3-4 stik af spolerne, går den selv ikke perfekt, men forstyrrelserne, mindskes markant.
Køre med VR sensor, har lige målt ohm på 1.128 k, og det er normalt.
Hvis du ser den log med knockoff, gjorde det intet forskel, derfor slog jeg det til igen for ikke at ændre for meget, da den jo kan køre og arbejde, den har bare disse forstyrrelser, der hindre mig i at køre den ordenligt ind, det forklare også den fede blanding. vil helst ikke krudte noget af.
Har købt den ved ExtraEFI.co.uk.
Den har kørt i en Saab 9000 Turbo før jeg smed den heri. Uden problemer.
Firmware er ikke opdateret. køre gammel 2.1.x ?!?! noget.
Boksen blev nulstillet af min makker der er mere inde i det end jeg. Desværre er han også lost her.
AFR har jeg lavet testen med bremsevæske og den køre fint op og ned.
Men ja, der er nogle ting der ikke er indstillet korrekt. men mange af dem blive umuliggjort af mine forstyrrelser. Så der skal ledes et helt andet sted.
Er sikker på rækkefølgen af tænding, den har vi tjekket et par gange, den kan jo godt gå fint f.x 5-10 også begynder baladen. og nogle gange går den helt ud af det. Og som sagt, går den fint når den arbejder.
Køre wasted spark, med forbindelse direkte til spolerne, ingen ignitor eller andet imellem.
Har i aftes lavet en af mange test ved kun at sætte plus på spoler og dyser, og herved fik jeg aktiveret et relæ inde i bilen ?!?!?, jeg har ingen ide om hvorfor den gør dette, men den gjorde det 2 gange i træk og efterfølgende, kunne jeg ikke provokere det frem igen. Nu mistænker jeg mit ledningsnet for at være sat dårligt sammen, det er ikke nogen hemmelighed at vi har brugt det gamle net jeg fik med til min 1jz, dog var jeg 99,9 % sikker på alt går direkte til boksen. men noget tyder da på den spiller et sted og går i bilen ? dette vil jeg lode om og trække nye ledninger til i morgen, det er også kun de sidste 2 forbindelser fra MS til motor jeg endnu ikke har skiftet, da jeg var sikker på de kunne udelukkes.
tror dog stadig den ligger i mine spoler den fejl, tager jeg f.x cyl 3-4 stik af spolerne, går den selv ikke perfekt, men forstyrrelserne, mindskes markant.
Køre med VR sensor, har lige målt ohm på 1.128 k, og det er normalt.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: 1JZ Med MS2 Går ud
Har du drøftet dette problem med sælgeren?
Du er nød til at få hold i det faktum at tændings springer rundt som konsekvens af knock trig. Slå det fra, du har intet som helst at bruge det til på en motor med problemer.
Det er sådanset ligegyldigt om den kan køre med belastning på, hvis dette ikke er under kontrol.
Ligeledes med acc. enrichment. Slå det fra, da du hellerikke har noget at bruge det til, og det splitter dine muligheder for at trimme noget som helst når den trigger hele tiden.
Jeg forstår ikke hvad du har brugt bremsevæske til i forbindelse med test af AFR, kan du uddybe det?
Indtil MS er sat korrekt op, og de åbenlyse ting er væk, så ville jeg ikke lave en masse om i nettet.
Du er nød til at få hold i det faktum at tændings springer rundt som konsekvens af knock trig. Slå det fra, du har intet som helst at bruge det til på en motor med problemer.
Det er sådanset ligegyldigt om den kan køre med belastning på, hvis dette ikke er under kontrol.
Ligeledes med acc. enrichment. Slå det fra, da du hellerikke har noget at bruge det til, og det splitter dine muligheder for at trimme noget som helst når den trigger hele tiden.
Jeg forstår ikke hvad du har brugt bremsevæske til i forbindelse med test af AFR, kan du uddybe det?
Indtil MS er sat korrekt op, og de åbenlyse ting er væk, så ville jeg ikke lave en masse om i nettet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!