Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 23:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg
Ha ha, det er næsten aldrig den hurtigste bil på papiret som vinder, det tror jeg mange kan skrive under på...... Og ikke vil stille op fordi man tror man ikke har en chance.... hmmm Hvorfor stå op om morgenen, man skal alligevel i seng igen om aftenen...... mærkelig holdning......

For mig er DHB en pisse hyggelig weekend med en smule ræs.... møder en flok mennesker som man ikke møder til løb og deler en fælles interesse for biler

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Det er meget trist at læse finaler m.m fjernes !!!!!
Jeg har været fast deltager i 5 år aldrig haft en bil god nok til finalen. Men jeg vil nu hellere kører en dag mindre end at miste finalerne!!!!
En trist udvikling at ændre tingene så meget uden at kende duften i bageriet. :-(:-(:-(:-(

Titel:
Medlem

ad2 skrev:
Det er meget trist at læse finaler m.m fjernes !!!!!
Jeg har været fast deltager i 5 år aldrig haft en bil god nok til finalen. Men jeg vil nu hellere kører en dag mindre end at miste finalerne!!!!
En trist udvikling at ændre tingene så meget uden at kende duften i bageriet. :-(:-(:-(:-(

Hvad begrunder du med teksten" uden at kende duften i bageriet"?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
john 406 turbo skrev:

Jeg gætter på han mener at Bilgalleri er nye i "bageriet"

Jeg har delte holdninger til denne ændring.

På den ene side er det positivt, især for alle de biler som ikke har nogen chance for at komme i stigerne, da disse får mere køretid henover hele weekenden. Derudover er det vel også positivt at tilskuere ikke skal have lange pauser i løbet af søndag, når der omstilles fra tidtagning til finalekørsel.

På den anden side er det negativt at man fjerner en kæmpestor del af konkurrence-elementet. Tidligere gjaldt det ikke kun om at have en hurtig bil, men også om at kunne beherske en start, og komme perfekt ud af hullerne under press. Chancen for at under-dog vinder, er elimineret, som f.eks. da Gert vandt for et par år siden, det var da pisse fedt at se ham slå de store drenge, på gode reaktionstider og en stabil bil.
Derudover er det også negativt, at tilskuerne ikke har de 2-3 timers prime-time søndag eftermiddag, hvor det kun er de hurtige biler, og den store spænding der hersker. Helt ærlig, på en typisk DHB lørdag er man som tilskuer jo ikke helt oppe og ringe, da der er så mange "langsomme/kedelige" biler der også kører. Skal hele søndag være ligeledes?

Titel:
Senior Medlem

Jeg mener at man da på ingen måde har spurgt bredt ud bland kørene før end man blot ændre en masse....
:roll:

Her syntes man ej heller om ideen om ingen finaler....
http://www.dragracingclubdenmark.dk/pitbull

Titel:
Medlem

ad2 skrev:
Jeg mener at man da på ingen måde har spurgt bredt ud bland kørene før end man blot ændre en masse....

Gør DASU da det?

Titel:
Moderator

efterz skrev:
john 406 turbo skrev:

Jeg gætter på han mener at Bilgalleri er nye i "bageriet"

Jeg har delte holdninger til denne ændring.

På den ene side er det positivt, især for alle de biler som ikke har nogen chance for at komme i stigerne, da disse får mere køretid henover hele weekenden. Derudover er det vel også positivt at tilskuere ikke skal have lange pauser i løbet af søndag, når der omstilles fra tidtagning til finalekørsel.

På den anden side er det negativt at man fjerner en kæmpestor del af konkurrence-elementet. Tidligere gjaldt det ikke kun om at have en hurtig bil, men også om at kunne beherske en start, og komme perfekt ud af hullerne under press. Chancen for at under-dog vinder, er elimineret, som f.eks. da Gert vandt for et par år siden, det var da pisse fedt at se ham slå de store drenge, på gode reaktionstider og en stabil bil.
Derudover er det også negativt, at tilskuerne ikke har de 2-3 timers prime-time søndag eftermiddag, hvor det kun er de hurtige biler, og den store spænding der hersker. Helt ærlig, på en typisk DHB lørdag er man som tilskuer jo ikke helt oppe og ringe, da der er så mange "langsomme/kedelige" biler der også kører. Skal hele søndag være ligeledes?

Fint opstillet.

Det kan i bund og grund koges ned til om man vil prioritere træningstid fra 1200-1600 søndag, eller om man vil afvikle finalerne der.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg er så en af dem der plejer at være til stede om søndagen, netop for at se finalerne, og jeg ved med 100% sikkerhed, at køres der ikke finaler, så kommer jeg ikke for at se det. Jeg ved at der er andre der har det lige som jeg.

Det lyder som et kæmpe selvmål.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
John Sahl skrev:
Jeg er så en af dem der plejer at være til stede om søndagen, netop for at se finalerne, og jeg ved med 100% sikkerhed, at køres der ikke finaler, så kommer jeg ikke for at se det. Jeg ved at der er andre der har det lige som jeg.
Det lyder som et kæmpe selvmål.

Man kunne vel også frygte at de fleste deltagere også smutter hjem før tid af samme grund.
99% af kørerne har jo ikke noget at være der for til slut.
Og hvis det sker - hvad er der så til publikum?
Har man mon tænkt over det?
Hvorfor ikke vente med at køre showkørsel til søndag eftermiddag - lade kørerne køre røven ud af bukserne hele lørdag og søndag formiddag. Stoppe kørsel med tidtagning kl 10.00 / 11.00 søndag formiddag. Så køres der show uden tidtagning et par timer eller noget, og så er man klar til afvikling af finaler. Kørerne får mere tid til kørsel lørdag og søndag formiddag pga at der ikke er nogen showbiler der "stjæler" deres tid, og dem i tidtagningen har tid til at rode med stiger.
Ud over dette kunne man vælge en ansvarlig fra hver klasse til at hjælpe med stigerne og se om alt er som det skal være.

Det vigtigste til DHB er vel publikum - men måske kan man lave en løsning som også tilgodeser kørerne? :up:

Titel:
Senior Medlem

john 406 turbo skrev:
ad2 skrev:

Gør DASU da det?

DASU har jo intet med DHB at gøre normalt så kan ikke se hvad det har med noget at gøre....

og få da NSAD til at stå for regler hvis det skal volde så mange problemer....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 65 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time