Jeg vil holde mig til sports dæmperene, de fjedre du har købt er jo også sportsfjedre som jo er progresive, så alt i alt vil den blive noget mere fast end med standart opsætning.
Som Finn skriver så går det op i lakdriser, hvis du får den får hård.
Det var samme oplevelse jeg havde med min supra, til gengæld så ligger den kanon i svingene.
Min mr2 aw11 fik monteret gevind af den nye ejer og det resulterede også i mindre bid, inden da kørte den med en sports undervogn.
Men det med at få en opsætning der både ligger supergodt i sving og skal kunne lave kanon starter ved 402mtr det findes desværre ikke.
Støddæmpere til hurtig gadebil?
Redaktør: Moderatorer
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
m power skrev:Jeg vil holde mig til sports dæmperene, de fjedre du har købt er jo også sportsfjedre som jo er progresive, så alt i alt vil den blive noget mere fast end med standart opsætning.
Som Finn skriver så går det op i lakdriser, hvis du får den får hård.
Det var samme oplevelse jeg havde med min supra, til gengæld så ligger den kanon i svingene.
Min mr2 aw11 fik monteret gevind af den nye ejer og det resulterede også i mindre bid, inden da kørte den med en sports undervogn.
Men det med at få en opsætning der både ligger supergodt i sving og skal kunne lave kanon starter ved 402mtr det findes desværre ikke.
Hvis jeg nu skulle lave en svenskerdragundervogn, så ville den jo bestå af std fjedrene fra en alm DL/GL med et sæt oliedæmpere i for, tømt for original olie, og påfyldt iso15 hydraulikolie i for, samt std fjedre klodset 5cm op ibag, med iso32 i bagdæmperen. Det vil være cheapskate svensk dragundervogn, og jeg har delene liggende til at lave den. Men det skal jeg ihvertfald ikke køre med på landevej!
Volvoen er med et ikke helt dumt 4link i bag som std, så en std 240Turbo kan faktisk lave et ret godt afsæt, men render jo øjeblikkeligt tør for både gear og power i dragsammenhæng.
Ideen er jo at lave en velkørende og harmonisk bil med fin bredt performance man kan hygge sig med uden at det bliver ekstremt specialiseret til det ene eller det andet. Altså forsøget er at få mest af alt, velvidende at man ikke kan få det hele.
nogen der kender dæmperværdierne på en helt almindelig bil?
af sammenligningsårsagen var det interessant at vide hvad den værdi egentligt var.
De fleste steder man læser, er det mest: "Med de gule dæmpere kører den kanon" agtige vurderinger. Gud ved om det er kanon godt eller kanondårligt, og der er nok en del forskel på hvem der vurderer!
Mpower; Nu bliver motoren jo retstillet, så er det vel slut med jokes om plovfuren, osv?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
rune
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 05 okt 2012, 21:50
bilstein laver nogle fantastiske støddæmpere, (jeg har selv 3 biler med dem), og jeg tror ikke du skal være bange for at vælge den kraftigste du kan få lavet til gade/rallybrug. belægningen på sådan en rallyprøve er som regel alt andet en jævn, selvom det er asfalt og det er støddæmperen lavet til. Med en bilstein støddæmper har man ikke brug for alt muligt justerbart tingeltangel og hvis du køber de rigtige fjedre der passer til (vistnok HR) får du en bil der styrer sindssygt præcist når man presser den ude på de snoede og ujævne veje. Du har helt ret i at du ikke skal købe en undervogn lavet til bane, hvis din bil skal bruges ude i den virkelige verden. jeg vil anbefale dig at ringe til racingcentret ( lindebjerg carparts) de har rimeligt styr på hvad de sælger, eller hvis du gerne vil spare penge så kig på gripendo.de.
-
Thelittlefatguy
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 25 dec 2012, 17:43
.
HenrikGM:
Inden du betaler mere end højst nødvendigt for Bilstein:
http://gripendo.de/shop/category_711/Vo ... =cid%3D%26
Personligt kørte jeg med de "normale" B6 sport, sammen med Lesjöfors fjedre, på min gamle 240
Jeg syntes det var en god sammensætning. Ikke for blød, og heller ikke for hård.
Til hverdag, kunne krængningsstabilisatorerne, måske godt være et nummer eller 2 større.
God fornøjelse
Inden du betaler mere end højst nødvendigt for Bilstein:
http://gripendo.de/shop/category_711/Vo ... =cid%3D%26
Personligt kørte jeg med de "normale" B6 sport, sammen med Lesjöfors fjedre, på min gamle 240
Jeg syntes det var en god sammensætning. Ikke for blød, og heller ikke for hård.
Til hverdag, kunne krængningsstabilisatorerne, måske godt være et nummer eller 2 større.
God fornøjelse
