Er ved at indstallere jordvarme sammenkoblet med solvarme, buffertank og forbrugstank. Jord og solvarme i samme kreds vha styring
1) ok - Jordvame anlægget har egen styring til pumpen
2) ok - Solvarme/jordslanger + buffertank + forbrugstank kommer på en "kina" styring som kan styre alt. Bla 3 on/off klokkeslætintervaler i døgnet til styring på central vand
3) Opgaven : Jeg mangler klokkeslætstyring til rumstyring - hvor findes den?
Jeg har åben/lukke ventiler på hvert rum som styres via trykluft som aktiveres af strømsignal. Tidligere ejer havde dette som "hobby-projekt". Altså et strømsignal åbner eller lukker for varme til hvert rum via trykluftventiler pr. rørstreng til gulvarmen. I dag styret af en gammel siemens styring fra 80'erne. Den fungerer med styring on/off via programerbar tidslængde, men skal ud til fordel for simpel klokkeslæt-styring). Dvs. mulighed for altid åben eller åben/lukke 2-3 gange i døgnet efter forudbestemt klokkeslæt.
Jeg ønsker i første omgang ikke at skrotte det hele til fordel for moderne shuntstyring via flow (ingen klokkeslætstyring). Trykluftssystemet hænger der og ventilerne sidder i rørerne til hvert rum. Jeg ønsker at kunne styre hver ventil/rum med klokkeslætinterval som den billige kina-styring kan. Findes der en styring som kan sende signal til ventiler (10 stk) med 2-3 programerbare klokkesletintervaller pr. dag pr. ventil?
Dvs. f.eks. badeværelse åbner fra kl. 05-09:00 og igen fra kl. 17-23
Køkken
værksted
osv.
Findes sådan styrinng?