dysevalg til e85

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

dysevalg til e85

#1 Indlæg af m power »

Hejsa.

Ved brug af benzin så er der jo en formel for hvor store dyser man sklal bruge til xxxhk.
Er der en lignende formel når det drejer sig om e85 ?
Jeg har googlet det og syntes ikke jeg kan finde noget om det.
Det drejer sig om en 4 cyl og målet ca 550-600hk
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#2 Indlæg af Jesper H »

http://fuelinjectorclinic.com/flow-calculator
Er det ikke bare omkring 30% større ved e85
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

det er nok nærmere plus 35%... men det kan svinge en del efter hvad det er for noget brandstof du får fat i. om vinteren er det som regel nærmere e80-e75. helt ned til e65 er målt. du kan evt også komme til at opleve at dine dyser ikke vil holde helt tæt/hænger. er der nogen speciel grund til at du vil anvende dette "udenlandske" brandstof?
MVH søren
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#4 Indlæg af m power »

Ja jeg er også kommet frem til ar det er noget der hedder 1200 - 1600ml dyser, og det har en ms1 så ikke nemt ved at håndtere.
Så skal det være med ms1 er det jo 8stk dyser der skal bruges.
Nu kører bilen så ikke når det er vinter så den faktor er så underordnet.
Det er ikke mig der ejer bilen, men ejer ville have bilen indkørt på racefuel højoktan, og havde så også e85 i tankerne.
Jeg tror den får lov til at køre på højoktan racefuel eller måske bare fortsætte med at køre på oktan 99.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Hvorfor kan ms1 ikke håndtere de dyser.
Klausens methanoel uhyre med 3200ml dyser kører med ms1
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#6 Indlæg af m power »

K-FINN skrev:Hvorfor kan ms1 ikke håndtere de dyser.
Klausens methanoel uhyre med 3200ml dyser kører med ms1


Efter hvad jeg kan læse mig frem til så vil ms1 have svært ved at håndtere store dyser i tomgang.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

HR kode er der 3decimaler på dyse puls, det er ingen problem
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Hej Finn.

Antallet af decimaler er ikke et udtryk for reel opløsning.

Std MS1 har 0,1mS opløsning, og det kan giver lidt sjov med enorme dyser i tomgang, da 1,0mS tomgangspulsbredde bliver til 1,1mS eller voldsomme +/- 10%. Det er selvsagt svært at få synet, men ikke umuligt at bruge på en racerbil.

MS1 HR har en reel opløsning på 0,035mS, og så er der bedre muligheder. Man kan diskutere om man har behov for bedre styring af dyserne.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Ja der står feks 3,1 på almindelig og feks 3,1xx på hr koden, har ikke oplevet det er noget problem med stor dyser med hr kode.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Ja der står feks 3,1 på almindelig og feks 3,1xx på hr koden, har ikke oplevet det er noget problem med stor dyser med hr kode.


Præcist. 3,1 bliver til 3,135 osv. Ikke det store problem.

Nogen der har set hvad reel opløsning de "hardcore" motorstyringer kører med?

Altså opgivet som reel opløsning, og ikke antallet af decimaler.(Jeg kan få MS til at opgive opløsningen ude på milliondele af sekundet, så hvis vi snakker om decimaltal kan vi få MS1 til at vinde den kamp :coffee: )
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar