Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 sep 2024, 14:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 okt 2013, 08:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Hejsa.

Ved brug af benzin så er der jo en formel for hvor store dyser man sklal bruge til xxxhk.
Er der en lignende formel når det drejer sig om e85 ?
Jeg har googlet det og syntes ikke jeg kan finde noget om det.
Det drejer sig om en 4 cyl og målet ca 550-600hk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2013, 18:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
http://fuelinjectorclinic.com/flow-calculator
Er det ikke bare omkring 30% større ved e85

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2013, 21:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er nok nærmere plus 35%... men det kan svinge en del efter hvad det er for noget brandstof du får fat i. om vinteren er det som regel nærmere e80-e75. helt ned til e65 er målt. du kan evt også komme til at opleve at dine dyser ikke vil holde helt tæt/hænger. er der nogen speciel grund til at du vil anvende dette "udenlandske" brandstof?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2013, 10:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Ja jeg er også kommet frem til ar det er noget der hedder 1200 - 1600ml dyser, og det har en ms1 så ikke nemt ved at håndtere.
Så skal det være med ms1 er det jo 8stk dyser der skal bruges.
Nu kører bilen så ikke når det er vinter så den faktor er så underordnet.
Det er ikke mig der ejer bilen, men ejer ville have bilen indkørt på racefuel højoktan, og havde så også e85 i tankerne.
Jeg tror den får lov til at køre på højoktan racefuel eller måske bare fortsætte med at køre på oktan 99.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2013, 15:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvorfor kan ms1 ikke håndtere de dyser.
Klausens methanoel uhyre med 3200ml dyser kører med ms1

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2013, 18:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
K-FINN skrev:
Hvorfor kan ms1 ikke håndtere de dyser.
Klausens methanoel uhyre med 3200ml dyser kører med ms1


Efter hvad jeg kan læse mig frem til så vil ms1 have svært ved at håndtere store dyser i tomgang.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2013, 18:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HR kode er der 3decimaler på dyse puls, det er ingen problem

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2013, 18:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej Finn.

Antallet af decimaler er ikke et udtryk for reel opløsning.

Std MS1 har 0,1mS opløsning, og det kan giver lidt sjov med enorme dyser i tomgang, da 1,0mS tomgangspulsbredde bliver til 1,1mS eller voldsomme +/- 10%. Det er selvsagt svært at få synet, men ikke umuligt at bruge på en racerbil.

MS1 HR har en reel opløsning på 0,035mS, og så er der bedre muligheder. Man kan diskutere om man har behov for bedre styring af dyserne.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2013, 19:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja der står feks 3,1 på almindelig og feks 3,1xx på hr koden, har ikke oplevet det er noget problem med stor dyser med hr kode.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2013, 19:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
K-FINN skrev:
Ja der står feks 3,1 på almindelig og feks 3,1xx på hr koden, har ikke oplevet det er noget problem med stor dyser med hr kode.


Præcist. 3,1 bliver til 3,135 osv. Ikke det store problem.

Nogen der har set hvad reel opløsning de "hardcore" motorstyringer kører med?

Altså opgivet som reel opløsning, og ikke antallet af decimaler.(Jeg kan få MS til at opgive opløsningen ude på milliondele af sekundet, så hvis vi snakker om decimaltal kan vi få MS1 til at vinde den kamp :coffee: )

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team