Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 okt 2013, 16:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2005, 16:01
Indlæg: 167
Hej.

Jeg er i gang med at montere turbo på en 1,3 Toyota motor med koden 4EFE.

Snart når jeg til den del hvor motoren skal have mere brændstof. Jeg har i den forbindelse kig på 2 forskellige muligheder.
Enten et tilskudssystem med 4 externe dyser eller også en map converter som sælges på Turbomotor.dk. Er der nogen herinde som har erfaringer med sådan en lille sag? Evt. Ved hvordan den virker og hvilke begrænsninger den har.

Det skal siges at målet er ca. 0,5 bars tryk.

VH Henrik


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2013, 10:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2006, 17:15
Indlæg: 57
Jeg kørte for mange år siden med en 4A-FE med sådan en loddet på mapsensoren og med dyser fra en 140 HK 4A-GE. Det virkede ok! Jeg kørte med 0,6 bar og den havde kørt 40.000 km med det da jeg solgte den.

Dog ville jeg montere 4 dyser og en styring til dette - man vil jo altid have mere og det giver sine begrænsninger kun med trykregulator og mapconverter.


Mvh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2013, 11:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Om du montere 4ekstra dyser eller bruger converter, giver samme resultat, da den ikke har banke styring, derfor hvis du skal over 0,5 bar, skal du kunne styre tænding

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2013, 16:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
K-FINN skrev:
Om du montere 4ekstra dyser eller bruger converter, giver samme resultat, da den ikke har banke styring, derfor hvis du skal over 0,5 bar, skal du kunne styre tænding


Kigger den ikke kun på føler i strømfordeleren? Og kan strømfordeleren ikke flyttes? :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2013, 18:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den forskyder mappet.
Jo du kan stille den lidt lavere, men det er ikke nok når der kommer for meget tryk på. Jeg har selv kørt med dette opsæt, indtil jeg skiftede over til min 5e. Ved tænding justeret 2 grader lavere i grundstilling, kræver det stadig vpower, for holde knock væk

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2013, 08:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2005, 16:01
Indlæg: 167
Okay.. Jamen så vil valget nok lande på mapcon. Men hvor meget af dysens kapacitet kan man udnytte ?

Tænker at man kunne bruge dyser fra en 4age, 3sfe eller anden i den størrelse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2013, 15:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Dyser fra 4efte passer perfekt til dit projekt

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2013, 19:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2005, 16:01
Indlæg: 167
Tak for svarene.. Men planerne er imidlertid blevet ændret - det bliver en anden motor i stedet. Enten 4efte eller 5efhe sammen med MS.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team