Jojo, det kan da laves, og ja, det vil være lidt cool at gøre det(af samme grund har jeg en på lager nu).
Vejen frem er at bygge en transmission controller og lade den snakke med en ombygget MS3 via CAN bus.
Men det er desværre noget mere kompliceret end den meget enkle styring ham du linker til laver. Jeg tror jeg prøver til med helt simpel on-off styring først og ser hvor meget den skaber sig med det.
Et ikke helt ubetydeligt problem bliver at få stallspeed højt nok op.
Jeg antager at lexus gearkassen har en stallspeed bag en lavkomp 4cyl helt nede under 2000rpm. Hvis det er tilfældet, så bliver afsættet ikke noget at skrive hjem om, dvs dårlig 60fod....
Det betyder så moddet konverter($$)
Lexus V8 automat?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Gert Mertz kører jo med en opsætning ala den du vil lave så måske du kan få lidt tips ud af ham.
Han kører med en opgraderet supra tt auto-gear, med en anden converter med et højere stall-speed, som så bliver styret af en aftermarket elektronisk enhed.
Men som du selv skriver så koster det $$$ at lave sådan en opsætning, men sådan er det jo at lege med sådanne projekter
Han kører med en opgraderet supra tt auto-gear, med en anden converter med et højere stall-speed, som så bliver styret af en aftermarket elektronisk enhed.
Men som du selv skriver så koster det $$$ at lave sådan en opsætning, men sådan er det jo at lege med sådanne projekter
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
..............................Powerglide
Jeg snakkede lidt (en del) frem og tilbage med Andy Frost, om at preppe en Lexus kasse til drag formål,
Han mente det ville være spild af tid og penge, og at en sådan kasse aldrig vil kunne holde til nogen form for seriøs tuning.
På det tidspunkt snakkede vi om 7-800 hk,,hvor målet idag er mellem 1000-1200 hk, så er ret glad for at jeg droppede den ide
Jeg snakkede lidt (en del) frem og tilbage med Andy Frost, om at preppe en Lexus kasse til drag formål,
Han mente det ville være spild af tid og penge, og at en sådan kasse aldrig vil kunne holde til nogen form for seriøs tuning.
På det tidspunkt snakkede vi om 7-800 hk,,hvor målet idag er mellem 1000-1200 hk, så er ret glad for at jeg droppede den ide
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
m power skrev:Gert Mertz kører jo med en opsætning ala den du vil lave så måske du kan få lidt tips ud af ham.
Han kører med en opgraderet supra tt auto-gear, med en anden converter med et højere stall-speed, som så bliver styret af en aftermarket elektronisk enhed.
Men som du selv skriver så koster det $$$ at lave sådan en opsætning, men sådan er det jo at lege med sådanne projekter
Projektet er ikke så seriøst endnu, jeg går bare og pusler lidt med tanken om et manuel skiftet elektrisk automat gear i en gammel 240.
Det der trækker er nok udfordringen i at samle/bygge et elektrisk automatgear om så det skifter snabt og have gearet og motoren linket elektrisk.
En powerglide kan købes til formålet langt nemmere og langt billigere.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
Jeg lavede nogle gearvælger-styringer for nogle år siden, dengang brugte jeg små plc'er, men har siden været igang med Arduino.
For hurtigere og mere sprødt skifte, kan du fjerne/formindske akkumulatorenes virkning, de sidder der for at give et blødere og dermed langsommere skift.
Hvis du ikke allerede har fundet pinout, har jeg det liggende et sted, jeg har også en udemærket guide til, at få den til at skifte hurtigere/hårdere.
For hurtigere og mere sprødt skifte, kan du fjerne/formindske akkumulatorenes virkning, de sidder der for at give et blødere og dermed langsommere skift.
Hvis du ikke allerede har fundet pinout, har jeg det liggende et sted, jeg har også en udemærket guide til, at få den til at skifte hurtigere/hårdere.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!