Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 jul 2013, 18:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg sidder her på en campingplads med touran 2,0 tdi dsg med bkd motor der giver mig p0403 egr valve circuit. Gutten der ejer bilen siger egr ventilen lige er skiftet, så er der nogen der har lidt indsigt i hvad der plejer at lave ballade på disse modeller?

Kan det passe der sidder en vakuum "computer"/boks som kan blive dum og træls, eller skal jeg lede efter en forbindelse der er dårlig?

Sendt fra min Samsung Galaxy S3

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2013, 18:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det kan godt være egr der fejler. især hvis det er model med egr køler på.
Der sidder spjæld på, der kan flyve af, og sætte sig i egr ventil.
Set det på flere vw

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2013, 19:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
K-FINN skrev:
Det kan godt være egr der fejler. især hvis det er model med egr køler på.
Der sidder spjæld på, der kan flyve af, og sætte sig i egr ventil.
Set det på flere vw


Den er lige skiftet sagde han

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2013, 19:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
ja egr. er spjæld på køleren skiftet/checket

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2013, 21:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
EGR er ventilen er vakum styret på sådan en, ikk? fejlen referere til styreventilen, og som jeg husker det, er det en stor boks med 7-8 slanger til, og et 6-8 polet stik..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2013, 22:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
michael f skrev:
EGR er ventilen er vakum styret på sådan en, ikk? fejlen referere til styreventilen, og som jeg husker det, er det en stor boks med 7-8 slanger til, og et 6-8 polet stik..


Jo den er vakuumstyret. Har lige haft hovedet under hjelmen.
Selve egr ventilen sidder ude mod køleren, hvis det får nogle klokker til at ringe.

Ja det er også den vakuum-"computer" jeg tænker på måske kunne være selve fejlen.

En kammerat ringede idag efter at have læst emnet her, og sagde at han før havde set sikringen til selve vakuum-boksen går, og det passede mig egentlig fint siden den også satte en fejlkode på overboost her til aften, men "desværre" er alle sikringer intakte. Jeg vil lige have målt strøm til og fra boksen, og hvis ikke det er fejlen, må selve vakuumboksen være defekt

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2013, 22:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
Det er jo bare at sætte et vakuum ur på et t stykke og kører en tur ved dellast så den åbner egr'en og se om du har vakuum til den når testeren viser at den forsøger at taste ventilen.. Men fejlkoden henviser til elektrisk fejl..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2013, 22:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
michael f skrev:
Det er jo bare at sætte et vakuum ur på et t stykke og kører en tur ved dellast så den åbner egr'en og se om du har vakuum til den når testeren viser at den forsøger at taste ventilen.. Men fejlkoden henviser til elektrisk fejl..


Jeg kan slet ikke slette fejlen længere, den kommer som Pending lige så snart jeg har slettet og næste motorstart så tænder lampen.

Så jeg tror slet ikke den forsøger at taste ventilen. Hvis der er strøm i stikket dernede, og forbindelsen til motorcomputeren er ok, så ryger der ny boks på.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2013, 10:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Runesm skrev:
michael f skrev:
.. det passede mig egentlig fint siden den også satte en fejlkode på overboost her til aften


Det indikerer at EGR ventilen ikke åbner - der er mere energi i udstødningen og PID'en får ikke reguleret VNT'en korrekt og den laver for højt ladetryk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2013, 17:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
TB206HDI skrev:
Runesm skrev:
.. det passede mig egentlig fint siden den også satte en fejlkode på overboost her til aften


Det indikerer at EGR ventilen ikke åbner - der er mere energi i udstødningen og PID'en får ikke reguleret VNT'en korrekt og den laver for højt ladetryk.


Mjaeh, jeg kan se hvad du mener, men det er ikke under dellast den laver overboost, det er når den får lidt pedal og lidt omdrejninger.

MEN, jeg har den i værkstedet lige nu, og se nu her;
Der sidder en vakuumcomputer på sådan et bæst
http://imageshack.us/photo/my-images/109/95mt.jpg/
Y42 er ladetryksventil, Y167 er EGR køler ventil, og Y35 er EGR styrings ventil
Y42 og Y167 ohmer 20-30 ohm på mit fine biltema multimeter, mens Y35 er åbent kredsløb. På stikben 1, 3 og 4 er der 12v

http://imageshack.us/photo/my-images/268/qql2.jpg/
Stikket til venstre løber ned til boksen (som sidder begravet helt af helvedes til), og det til højre er forsyningen/motorcomputeren's side


http://imageshack.us/photo/my-images/845/48nz.jpg/
Og så lige et sidste billede af den nye pneumatiske styrede ventil.
Her kan man se den er uden overvågning og derfor ikke ville kunne gi p0403 (egr circuit) fejl (elektrisk fejl).

Men tak for jeres inputs.
Rart i er vågne :D

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team