TB206HDI skrev:
Runesm skrev:
.. det passede mig egentlig fint siden den også satte en fejlkode på overboost her til aften
Det indikerer at EGR ventilen ikke åbner - der er mere energi i udstødningen og PID'en får ikke reguleret VNT'en korrekt og den laver for højt ladetryk.
Mjaeh, jeg kan se hvad du mener, men det er ikke under dellast den laver overboost, det er når den får lidt pedal og lidt omdrejninger.
MEN, jeg har den i værkstedet lige nu, og se nu her;
Der sidder en vakuumcomputer på sådan et bæst
http://imageshack.us/photo/my-images/109/95mt.jpg/
Y42 er ladetryksventil, Y167 er EGR køler ventil, og Y35 er EGR styrings ventil
Y42 og Y167 ohmer 20-30 ohm på mit fine biltema multimeter, mens Y35 er åbent kredsløb. På stikben 1, 3 og 4 er der 12v
http://imageshack.us/photo/my-images/268/qql2.jpg/
Stikket til venstre løber ned til boksen (som sidder begravet helt af helvedes til), og det til højre er forsyningen/motorcomputeren's side
http://imageshack.us/photo/my-images/845/48nz.jpg/
Og så lige et sidste billede af den nye pneumatiske styrede ventil.
Her kan man se den er uden overvågning og derfor ikke ville kunne gi p0403 (egr circuit) fejl (elektrisk fejl).
Men tak for jeres inputs.
Rart i er vågne