Montering og indkøring af mega squirt, samt korrekt valg.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Carsten
Medlem

#21 Indlæg af Carsten »

Spjældene bliver monteret på en måde så det ikke skriger i øjnene at det er spjældhuse der sidder monteret, men bare en alm indsugning med plenumkammer, og derudover vil jeg lave et motorskjold til at sætte ovenpå motoren for syns skyld og dette vil også skjule spjældene og bare ligne en ganske alm V6 motor. På banen vil jeg pille det af for at få optimal ydelse, men på gaden trækker den ganske fint som den gør og hvis den får 30HK ud af spjæld med plenum, er det også rigeligt. :)

Jeg regner ikke med at bruge launch control, så det var da en brugbar løsning at sætte det som en midlertidig begrænser hvis der skulle være fare på færde ;)..
Daigaard
Mester Medlem
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

#22 Indlæg af Daigaard »

Jesper H skrev:Hvis du ikke har tænkt dig at bruge launchcontrol, så kunne du bruge den som alternativ begrænser :)

Det var sku' ret snedigt, launch indgange i MS kunne du så koble sammen med "knappen" til table switch, så launch er activ når den kører på gade tabellerne - Nice

:tooth:
Steffen
TB206HDI
Senior Medlem

#23 Indlæg af TB206HDI »

Carsten skrev:Spjældene bliver monteret på en måde så det ikke skriger i øjnene at det er spjældhuse der sidder monteret, men bare en alm indsugning med plenumkammer, og derudover vil jeg lave et motorskjold til at sætte ovenpå motoren for syns skyld og dette vil også skjule spjældene og bare ligne en ganske alm V6 motor. På banen vil jeg pille det af for at få optimal ydelse, men på gaden trækker den ganske fint som den gør og hvis den får 30HK ud af spjæld med plenum, er det også rigeligt. :)

Jeg regner ikke med at bruge launch control, så det var da en brugbar løsning at sætte det som en midlertidig begrænser hvis der skulle være fare på færde ;)..

Hvis du bliver stoppet og taget ind for at måle effekt, lur mig om ikke de piller dækslet af den og kigger lidt mere grundigt efter.

imho er det falsk sikkerhed med begrænset effekt.
Carsten
Medlem

#24 Indlæg af Carsten »

Det ved man aldrig om det er og om de gør så meget ud af, når de har rullet effekten til 200HK eller deromkring som en 2.5 V6 ret ofte godt kan blive rullet til uden videre modificeringer, så tror jeg ikke de gør mere ud af det. De leder nok efter en turbo eller kompressor hvis de er overbeviste om at der er skjulte kræfter i motoren.
Men for pokker, så er det en gammel Kadett E vi snakker om, der brummer lidt ud af bagpotten, de tænker sgu nok bare sikke en "brian gejler" og kører videre. :lol:
Besvar