Montering og indkøring af mega squirt, samt korrekt valg.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Montering og indkøring af mega squirt, samt korrekt valg.

#1 Indlæg af Carsten »

Hej, jeg søger hjælp til montering og indkøring af en megasquirt motorstyring. Jeg har endnu ikke indkøbt denne endnu, overvejede selv at lodde krabaten og spare lidt penge der. Kan sagtens finde ud af at lodde ledninger og småting, men når det kommer til indkøring og sætte sig ind i alle disse ting, der må jeg erkende at jeg hellere vil overlade magten til en der forstår at bruge den optimalt :lol:

Bilen det drejer sig om er en Opel Kadett med en halvkraftigt modificeret N/A motor der skal have monteret spjældhuse som sidste trin i ombygningen, og boksen skal derfor kunne opfylde kravene om 2 forskellige maps, fuld justering af benzin og tænding samt tomgang. Og kunne bruge et map signal istedet for AFM signal.
Vil jeg have en fordel i at vælge den ene model frem for den anden, eller er billigst det bedste i mit tilfælde.

Det er praktisk hjælp jeg søger, og ikke kun forum inputs, andet end lige på valg af boks.
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#2 Indlæg af Carsten »

Det var ikke meget respons der kom på dette, men jeg finder ud af noget, det bliver nok noget Wolf 3D istedet for når der lige er sparet lidt mere mønt sammen!. :up:
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

Prøv at kikke på vems.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#4 Indlæg af TB206HDI »

Hvorfor vil du have 2 maps?
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#5 Indlæg af luske »

TB206HDI skrev:Hvorfor vil du have 2 maps?


1 til når man selv kører
1 andet hvis man låner bilen ud eller bliver stoppet af pullimutterne ?

bare en teori :D

MVH Luske
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

Prøv at kikke på vems.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#7 Indlæg af TB206HDI »

luske skrev:
TB206HDI skrev:Hvorfor vil du have 2 maps?


1 til når man selv kører
1 andet hvis man låner bilen ud eller bliver stoppet af pullimutterne ?

bare en teori :D

MVH Luske


Ja hvis det er grunden, så er den valdi nok - men der er mange der vil have "1 til performance og 1 til hverdag". Det giver ikke mening i min bog - performance opsætningen kan sagtens bruges til hverdag.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#8 Indlæg af Mads B (dk) »

Hvis det altid er en selv der køre bilen... så ville jeg også kun have et.

Den står altid på det forkerte når der er en der vil lege..... og ja i kampens hede glemmer man at skifte.

Men et program til lillemor er måske ikke en dårlig ide hvis hun har en tung fod ;-)
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

TB206HDI skrev:
luske skrev:
TB206HDI skrev:Hvorfor vil du have 2 maps?


1 til når man selv kører
1 andet hvis man låner bilen ud eller bliver stoppet af pullimutterne ?

bare en teori :D

MVH Luske


Ja hvis det er grunden, så er den valdi nok - men der er mange der vil have "1 til performance og 1 til hverdag". Det giver ikke mening i min bog - performance opsætningen kan sagtens bruges til hverdag.


Det kommer jo lidt an på, om man bruger det samme benzin
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#10 Indlæg af TB206HDI »

K-FINN skrev:Det kommer jo lidt an på, om man bruger det samme benzin


Ja, men personligt gider jeg ærlig talt ikke bøvlet. Kør den ind på 95 blyfri. :)
Besvar