Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 sep 2024, 06:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 maj 2013, 19:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Hej

Jeg har et lille problem, som jeg nok kan forstå men ikke kan løse.

Min turbo går bare amok og lader til over 1.4 bar hvor min motorstyringen cutter. Dette er vel og mærke uden at der er en fjeder i wastegaten. Altså wastegate 100% åben hele tiden.

Går ud fra at fordi det er så stor en turbo på en lille motor er modtrykket i manifolden ikke så stort at jeg kan trække en ret stor mængde luft uden om turboen.

Jeg har lavet det sådan nu at min motorstyring åbner BOV ved et bestemt tryk. Men syntes ikke selv det er en holdbar løsning.

Kunne en bedre placeret wastegate løse dette?

Motoren er en 2L 3sge der er lavet om Smedede stempler og 8:1 i kompression. Motorstyringen er ms3x

Turbo gt3582 med .86 hus

40mm wastegate

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2013, 19:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hvordan er placering af wastegate på bilen ?

Det kan være pga for dårlig flow i manifolden, så din wastegate ikke kan være med til at flowe nok


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2013, 19:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Du skal ud og købe en bog, ja det lyder tosset men den er en bibel og dit problem er beskrevet og løst med billeder og tekst.

A Graham Bell.
Forced induction tuning. (jeg mener det er det den heder, der er sikkert nogle der kan rette mig hvis det er)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2013, 20:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Wastegaten sidder i collectoren, altså lige før turboen, så dårligt flow i manifolden kan vi godt udelukke. Alle rør i manifolden er 1.25" keddelrør.

Derimod kan der være noget om flowet til wastegaten der er for passivt, det er så det jeg spørger lidt ind til. Jeg kan næsten regne ud at jeg ikke har massivt modtryk i collectoren ellers ville jeg nemt kunne få taget noget af trykket ved at åbne wastegaten helt.

Men hvor meget betyder flowet ud til wastegaten, den laver 180 grader før den rammer wastegaten. Jeg har ikke meget plads, og tappe ind i udstødningshuset er ikke muligt.

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2013, 20:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Har du bogen? Og hvad lyder løsningen på?

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2013, 20:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Har du ikke et billede/tegning af hvordan wastegaten sidder på manifolden ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2013, 20:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Vinklen på udtag til wastegaten må max være 90grader og gerne 45grader, så hvis du har 180grader så ligger problemet der.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2013, 22:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
m power skrev:
Vinklen på udtag til wastegaten må max være 90grader og gerne 45grader, så hvis du har 180grader så ligger problemet der.


Nemlig. Udstødningsgas er en "doven" sag, så hvis det er nemmere at smutte i turboen frem for wastegaten så gør den det

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2013, 17:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Så er der et par billeder.

Så i mener den her opsætning er problemet.

Der er et billede af mit BOV overtryks system.

Nogen der har et slag på tasken om hvor hvidt en turbo kan tåle til at bleede på tryksiden?

Kender en 4agte der kun kører med trykventil på indsugningen og ikke wastegate


Vedhæftede filer:
wastegate22.jpg
wastegate22.jpg [ 118.66 KiB | Vist 8558 gange ]
wastegate22.jpg
wastegate22.jpg [ 118.66 KiB | Vist 8546 gange ]

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2013, 23:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
har lige haft samme problem på en turbo med intern wastegate. Kunne slet heller ikke forholde mig til at det sku flowe dårligt nok til at lade over 1,4 bar med mekanisk åbnet wastegate, men efter at ha portet the living shit ud af turbinehuset med focus på flow gennem wastegate, forsvandt problemet ned til ca 0,1 bar :)

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team