Overboost gt3582r på 2L 3sge.
Redaktør: Moderatorer
- quark
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 19 apr 2006, 15:29
Overboost gt3582r på 2L 3sge.
Hej
Jeg har et lille problem, som jeg nok kan forstå men ikke kan løse.
Min turbo går bare amok og lader til over 1.4 bar hvor min motorstyringen cutter. Dette er vel og mærke uden at der er en fjeder i wastegaten. Altså wastegate 100% åben hele tiden.
Går ud fra at fordi det er så stor en turbo på en lille motor er modtrykket i manifolden ikke så stort at jeg kan trække en ret stor mængde luft uden om turboen.
Jeg har lavet det sådan nu at min motorstyring åbner BOV ved et bestemt tryk. Men syntes ikke selv det er en holdbar løsning.
Kunne en bedre placeret wastegate løse dette?
Motoren er en 2L 3sge der er lavet om Smedede stempler og 8:1 i kompression. Motorstyringen er ms3x
Turbo gt3582 med .86 hus
40mm wastegate
Jeg har et lille problem, som jeg nok kan forstå men ikke kan løse.
Min turbo går bare amok og lader til over 1.4 bar hvor min motorstyringen cutter. Dette er vel og mærke uden at der er en fjeder i wastegaten. Altså wastegate 100% åben hele tiden.
Går ud fra at fordi det er så stor en turbo på en lille motor er modtrykket i manifolden ikke så stort at jeg kan trække en ret stor mængde luft uden om turboen.
Jeg har lavet det sådan nu at min motorstyring åbner BOV ved et bestemt tryk. Men syntes ikke selv det er en holdbar løsning.
Kunne en bedre placeret wastegate løse dette?
Motoren er en 2L 3sge der er lavet om Smedede stempler og 8:1 i kompression. Motorstyringen er ms3x
Turbo gt3582 med .86 hus
40mm wastegate
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- quark
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 19 apr 2006, 15:29
Wastegaten sidder i collectoren, altså lige før turboen, så dårligt flow i manifolden kan vi godt udelukke. Alle rør i manifolden er 1.25" keddelrør.
Derimod kan der være noget om flowet til wastegaten der er for passivt, det er så det jeg spørger lidt ind til. Jeg kan næsten regne ud at jeg ikke har massivt modtryk i collectoren ellers ville jeg nemt kunne få taget noget af trykket ved at åbne wastegaten helt.
Men hvor meget betyder flowet ud til wastegaten, den laver 180 grader før den rammer wastegaten. Jeg har ikke meget plads, og tappe ind i udstødningshuset er ikke muligt.
Derimod kan der være noget om flowet til wastegaten der er for passivt, det er så det jeg spørger lidt ind til. Jeg kan næsten regne ud at jeg ikke har massivt modtryk i collectoren ellers ville jeg nemt kunne få taget noget af trykket ved at åbne wastegaten helt.
Men hvor meget betyder flowet ud til wastegaten, den laver 180 grader før den rammer wastegaten. Jeg har ikke meget plads, og tappe ind i udstødningshuset er ikke muligt.
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
m power skrev:Vinklen på udtag til wastegaten må max være 90grader og gerne 45grader, så hvis du har 180grader så ligger problemet der.
Nemlig. Udstødningsgas er en "doven" sag, så hvis det er nemmere at smutte i turboen frem for wastegaten så gør den det
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
- quark
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 19 apr 2006, 15:29
Så er der et par billeder.
Så i mener den her opsætning er problemet.
Der er et billede af mit BOV overtryks system.
Nogen der har et slag på tasken om hvor hvidt en turbo kan tåle til at bleede på tryksiden?
Kender en 4agte der kun kører med trykventil på indsugningen og ikke wastegate
Så i mener den her opsætning er problemet.
Der er et billede af mit BOV overtryks system.
Nogen der har et slag på tasken om hvor hvidt en turbo kan tåle til at bleede på tryksiden?
Kender en 4agte der kun kører med trykventil på indsugningen og ikke wastegate
- Vedhæftede filer
-
- wastegate22.jpg (118.66 KiB) Vist 10819 gange
-
- wastegate22.jpg (118.66 KiB) Vist 10831 gange
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
har lige haft samme problem på en turbo med intern wastegate. Kunne slet heller ikke forholde mig til at det sku flowe dårligt nok til at lade over 1,4 bar med mekanisk åbnet wastegate, men efter at ha portet the living shit ud af turbinehuset med focus på flow gennem wastegate, forsvandt problemet ned til ca 0,1 bar 