Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2013, 19:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
prøv at sætte et tal på rpm og target ydelse. kunne være sjovt med nogle tal.

snakker vi 9500rpm, 250hk og 2liter?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2013, 21:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
HenrikGM skrev:
prøv at sætte et tal på rpm og target ydelse. kunne være sjovt med nogle tal.

snakker vi 9500rpm, 250hk og 2liter?


Det lyder rigtig godt :) Lad os bare tage udgangspunkt i det :)

Tror ikke det er helt urealistisk set i lyset af den 2,4 CIH 8V fra sverige der laver 293hk.

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2013, 16:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Har du fået kigget lidt på tallene ? :) Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ? :)

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2013, 01:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
r_uldal skrev:
Har du fået kigget lidt på tallene ? :) Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ? :)


Ikke endnu. Roder med gamle volvoer på lidt over fuld tid pt. Skal vende tilbage senere med dette.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2013, 10:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
HenrikGM skrev:
r_uldal skrev:
Har du fået kigget lidt på tallene ? :) Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ? :)


Ikke endnu. Roder med gamle volvoer på lidt over fuld tid pt. Skal vende tilbage senere med dette.


Det lyder bare super :)

Jeg har fundet en der kører race med en Kadett C GT/E 1000 replika. Hans 2,0 laver 223hk ved 9700 rpm hvilket jeg syntes er yderst fornuftigt :)

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2013, 13:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
r_uldal skrev:

Jeg har fundet en der kører race med en Kadett C GT/E 1000 replika. Hans 2,0 laver 223hk ved 9700 rpm hvilket jeg syntes er yderst fornuftigt :)


det lyder af mange rpm af en cih , men bevares med alle "guldstumperne" kan det nok lade sig gøre :D
MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2013, 13:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
http://www.garaget.org/?car=28691 230 hk

http://www.garaget.org/?car=198518 250 hk

http://www.garaget.org/?car=54457 250 hk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2013, 14:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Brochen skrev:
http://www.garaget.org/?car=28691 230 hk

http://www.garaget.org/?car=198518 250 hk

http://www.garaget.org/?car=54457 250 hk


Ja.

2,4

2,4

og

2,6

Jeg må ikke bore min men skal beholde de 2 liters volumen.

Der er en svensker der har en Ascona B 2,4 der laver 293hk og det er stadig med 2,4 toppen ikke 16V og alt det pjat ;)

Vedr omdrejninger er det ikke det store problem at få omdrejninger ud af en CIH. Det er svært at få den til at holde derimod.

Man skal have den rigtige krumtap med dobbelte kontravægte dvs enten en 2,4 eller en 1,6 krumtap. Dernæst skal du have rullevippetøj og nogle voldsomt stramme fjedre.

Der er tyskere der får dem til at lave 11.000 rpm uden de sprænger i luften !

Men det er klart at vi taler om et helt andet niveau af tuning end man normalt ser på en CIH.

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2013, 14:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
i hvertfald på suge-CIH , mertz var så vidt jeg husker tæt på 500hk på den der var i kadetten med tryk , men hvor meget tryk og med hvilken mølle må han selv svare på

EDIT , det var vel egenlig en 2.2 ?? bare se bort fra mit vrøvl :wink:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2013, 17:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
ja der er også en shop jeg tror den er svesk eller norke men kan bare ikke husk hvad den hedder det noget med e de sælger også lynholm kompasser eller hvad de nu hedder


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team