Vejen til verdens mest voldsomme 2,0 Opel CIH
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
prøv at sætte et tal på rpm og target ydelse. kunne være sjovt med nogle tal.
snakker vi 9500rpm, 250hk og 2liter?
snakker vi 9500rpm, 250hk og 2liter?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
r_uldal skrev:Har du fået kigget lidt på tallene ?Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ?
Ikke endnu. Roder med gamle volvoer på lidt over fuld tid pt. Skal vende tilbage senere med dette.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
HenrikGM skrev:r_uldal skrev:Har du fået kigget lidt på tallene ?Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ?
Ikke endnu. Roder med gamle volvoer på lidt over fuld tid pt. Skal vende tilbage senere med dette.
Det lyder bare super
Jeg har fundet en der kører race med en Kadett C GT/E 1000 replika. Hans 2,0 laver 223hk ved 9700 rpm hvilket jeg syntes er yderst fornuftigt
Mvh
Ruben
Ruben
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
-
Brochen
- Medlem
- Indlæg: 235
- Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08
- r_uldal
- Medlem
- Indlæg: 231
- Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19
Brochen skrev:http://www.garaget.org/?car=28691 230 hk
http://www.garaget.org/?car=198518 250 hk
http://www.garaget.org/?car=54457 250 hk
Ja.
2,4
2,4
og
2,6
Jeg må ikke bore min men skal beholde de 2 liters volumen.
Der er en svensker der har en Ascona B 2,4 der laver 293hk og det er stadig med 2,4 toppen ikke 16V og alt det pjat
Vedr omdrejninger er det ikke det store problem at få omdrejninger ud af en CIH. Det er svært at få den til at holde derimod.
Man skal have den rigtige krumtap med dobbelte kontravægte dvs enten en 2,4 eller en 1,6 krumtap. Dernæst skal du have rullevippetøj og nogle voldsomt stramme fjedre.
Der er tyskere der får dem til at lave 11.000 rpm uden de sprænger i luften !
Men det er klart at vi taler om et helt andet niveau af tuning end man normalt ser på en CIH.
Mvh
Ruben
Ruben
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31