Vejen til verdens mest voldsomme 2,0 Opel CIH

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

prøv at sætte et tal på rpm og target ydelse. kunne være sjovt med nogle tal.

snakker vi 9500rpm, 250hk og 2liter?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#12 Indlæg af r_uldal »

HenrikGM skrev:prøv at sætte et tal på rpm og target ydelse. kunne være sjovt med nogle tal.

snakker vi 9500rpm, 250hk og 2liter?


Det lyder rigtig godt :) Lad os bare tage udgangspunkt i det :)

Tror ikke det er helt urealistisk set i lyset af den 2,4 CIH 8V fra sverige der laver 293hk.
Mvh
Ruben
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#13 Indlæg af r_uldal »

Har du fået kigget lidt på tallene ? :) Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ? :)
Mvh
Ruben
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

r_uldal skrev:Har du fået kigget lidt på tallene ? :) Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ? :)


Ikke endnu. Roder med gamle volvoer på lidt over fuld tid pt. Skal vende tilbage senere med dette.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#15 Indlæg af r_uldal »

HenrikGM skrev:
r_uldal skrev:Har du fået kigget lidt på tallene ? :) Har du nogen idé om hvad der skal til for at få den slags ydelse på en 2,0 CIH ? :)


Ikke endnu. Roder med gamle volvoer på lidt over fuld tid pt. Skal vende tilbage senere med dette.


Det lyder bare super :)

Jeg har fundet en der kører race med en Kadett C GT/E 1000 replika. Hans 2,0 laver 223hk ved 9700 rpm hvilket jeg syntes er yderst fornuftigt :)
Mvh
Ruben
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#16 Indlæg af luske »

r_uldal skrev:
Jeg har fundet en der kører race med en Kadett C GT/E 1000 replika. Hans 2,0 laver 223hk ved 9700 rpm hvilket jeg syntes er yderst fornuftigt :)


det lyder af mange rpm af en cih , men bevares med alle "guldstumperne" kan det nok lade sig gøre :D
MVH Luske
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#17 Indlæg af Brochen »

Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#18 Indlæg af r_uldal »

Brochen skrev:http://www.garaget.org/?car=28691 230 hk

http://www.garaget.org/?car=198518 250 hk

http://www.garaget.org/?car=54457 250 hk


Ja.

2,4

2,4

og

2,6

Jeg må ikke bore min men skal beholde de 2 liters volumen.

Der er en svensker der har en Ascona B 2,4 der laver 293hk og det er stadig med 2,4 toppen ikke 16V og alt det pjat ;)

Vedr omdrejninger er det ikke det store problem at få omdrejninger ud af en CIH. Det er svært at få den til at holde derimod.

Man skal have den rigtige krumtap med dobbelte kontravægte dvs enten en 2,4 eller en 1,6 krumtap. Dernæst skal du have rullevippetøj og nogle voldsomt stramme fjedre.

Der er tyskere der får dem til at lave 11.000 rpm uden de sprænger i luften !

Men det er klart at vi taler om et helt andet niveau af tuning end man normalt ser på en CIH.
Mvh
Ruben
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#19 Indlæg af luske »

i hvertfald på suge-CIH , mertz var så vidt jeg husker tæt på 500hk på den der var i kadetten med tryk , men hvor meget tryk og med hvilken mølle må han selv svare på

EDIT , det var vel egenlig en 2.2 ?? bare se bort fra mit vrøvl :wink:

MVH Luske
Brochen
Medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08

#20 Indlæg af Brochen »

ja der er også en shop jeg tror den er svesk eller norke men kan bare ikke husk hvad den hedder det noget med e de sælger også lynholm kompasser eller hvad de nu hedder
Besvar