Servostyring og effekt

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#11 Indlæg af John Sahl »

r_uldal skrev:Det ligner godt nok noget man kunne lave noget plug n play med :D Fedt!


Jeg tror ikke at det bliver meget mere plug n play end det.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#12 Indlæg af dykkerdahl »

Spørgsmålet er om der er brug for en pumpe.
Nissan 200sx
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#13 Indlæg af johan o r »

John Sahl

det EPAS system du viser billede af, super godt.... Hvis det er fra en Corsa B

Det er det system der bliver brugt i langt de fleste racerbiler. det kan trække godt 100A

Hvis det ikke får andet end + og - så er der 100% servo på. Det kræver et puls signal for at få mere modstand, der findes flere forskellige controllere til dette, med et enkelt potmeter, til justering.

De findes bude med og uden justering i rattet, og selv følgelig i højre og venstrestyrret. dem fra de højrestyrrede er klart billigst. og alt hvor meget plads der er i bilen, kan den ene eller anden vælges.

http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... d-steering

denne enhed er identisk med den den Corsa B, den er dog adskilt aksen, kortet af, påsvejst ny stråle kop og lidt af aluminiums huset drejet ned.

Dette kan man man selv udføre hvis, man har tilgang til en drejebænk, lidt leje fedt, en tig svejser og en fredag aften.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#14 Indlæg af johan o r »

Hvis du ønsker at se tab på dit originale servo sætop, så bare lave en rullning med og uden servo rem monteret så kan du se forskellen.

Ang rullningen, nur vi snakker "marginaler" så skal der laves flere kontrol målinger, sam det er yderst vigtigt, at juster korrektions faktor, undervejs når klimaet i dyno rummet ændre sig.

Lav gerne et fuldgas rullninger før du starter de rigtige målinger, så du er sikker på alt er drift temperatur.

Så laver du gerne 2 målinger efter hinanden, med rem og uden rem.
så igen 2 rullninger uden rem, og 2 med.

Så er MEGET tæt på at have noget måledata, du kan sammenligne.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Besvar