Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2013, 21:38 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
r_uldal skrev:
Det ligner godt nok noget man kunne lave noget plug n play med :D Fedt!


Jeg tror ikke at det bliver meget mere plug n play end det.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2013, 21:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Spørgsmålet er om der er brug for en pumpe.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2013, 02:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
John Sahl

det EPAS system du viser billede af, super godt.... Hvis det er fra en Corsa B

Det er det system der bliver brugt i langt de fleste racerbiler. det kan trække godt 100A

Hvis det ikke får andet end + og - så er der 100% servo på. Det kræver et puls signal for at få mere modstand, der findes flere forskellige controllere til dette, med et enkelt potmeter, til justering.

De findes bude med og uden justering i rattet, og selv følgelig i højre og venstrestyrret. dem fra de højrestyrrede er klart billigst. og alt hvor meget plads der er i bilen, kan den ene eller anden vælges.

http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... d-steering

denne enhed er identisk med den den Corsa B, den er dog adskilt aksen, kortet af, påsvejst ny stråle kop og lidt af aluminiums huset drejet ned.

Dette kan man man selv udføre hvis, man har tilgang til en drejebænk, lidt leje fedt, en tig svejser og en fredag aften.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2013, 02:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Hvis du ønsker at se tab på dit originale servo sætop, så bare lave en rullning med og uden servo rem monteret så kan du se forskellen.

Ang rullningen, nur vi snakker "marginaler" så skal der laves flere kontrol målinger, sam det er yderst vigtigt, at juster korrektions faktor, undervejs når klimaet i dyno rummet ændre sig.

Lav gerne et fuldgas rullninger før du starter de rigtige målinger, så du er sikker på alt er drift temperatur.

Så laver du gerne 2 målinger efter hinanden, med rem og uden rem.
så igen 2 rullninger uden rem, og 2 med.

Så er MEGET tæt på at have noget måledata, du kan sammenligne.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team